Kinaskotrar

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Funderar på att beställa ett par kinaskotrar åt ungarna men man måste ju ta en hel container om man ska få ett bra pris är det någon fler som går i samma tankar?

Det går 10 skotrar i en 20' container och den kostar ca 10 000:- att få från Kina till Umeå. Varje skoter går lös på runda slängar 10 000:- och sedan ska det moms tull på det så jag räknar på kanske ca 15000:- per skoter innan allt är betalt.

http://www.alibaba.com/product-gs/201577006/New_150cc_Snow_Scooter_Snowmobile.html
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Ser ingen större vinst i det, för så dyra är dom väl inte i sverige. Då får man även garanti mm och eftersom det är kina saker brukar det faktiskt lossna diverse skruvar och andra problem. Så den vettigt Åf och garanti är nog bra. Hade man fått hem dom för 5k hade det varit en annan femma
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.145
107
63
Som sagt köp en begagnad xc/prox 120 eller z120 då får du en barnskoter för samma pengar som fungerar och inte nått sånt där rackel som det lossnar delar från efter varje körning.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Ja 15k för en kinagrej måste ju klassas in som en av de sämre affärerna genom tiderna? Man blir ju förbluffad över vilken skitkvalité det är på maskiner därifrån. Köpte en 4hjuling åt grabben för 2-3 år sen och det fanns inte en grej på skiten som var bra. Har tror jag lagat den 100 gånger och hade han inte tröttnat på skiten så hade det garanterat blivit 100 till. Det var dock bara 2.5k i sjön så ingen skada skedd men 15k lär ju svida efter säsongen när den körs på tippen.
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Har kollat efter begagnade men dom vill ju ha 8-9 tusen för flera år gamla kinaskotrar och z120 begär dom ju över 20 för.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
27,900 - 29,900 kostar en polaris/arctic 120 ny i sverige med garanti och bra kvalité.

En kina skoter går lös på med dagens kurs 9232 + tull då blir det 11078 sen + frakt som blir 1000kr om du nu får 10st som beställer 10,000/10. Men dock utan garanti och dålig kvalité. Så 13232kr för den sen säkert nå mer avgifter osv så 15,000 då som du sa.

Då skiljer det sig alltså 12-14000 i pris.
Ungen har skoter i 2-3år och då har hon/han vuxit och blivit för stor för skotern.
Du ska då sälja skotern.

Den du köpte i sverige kan du sälja för säg 13-15000+ om den är i bra skick osv.
Kina skotern kan du om du har tur få 2-3000 för.

Och garanterat att du har jävlats och lagat och köpt nya grejjer till kina skotern mer än vad du har gjort till den du köpte i sverige.

You do the math...

Edit: Såg att det ligger ute en dragon 120 2009 på blocket för 20,000. så Alltså kan du får änu mer för skotern än vad jag angav tidigare.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Vet att jag sett flertalet z120 på blocket för runt 14-16 tusen i sommar. Och innan du fraktat hit ett gäng kineser och fått dem sålda och betalda så är det ändå sommar igen.
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Kan bara hålla med....
Kollade runt på olika Kina skotrar hittade bara en massa fel
Så som stora hål i baljan,grejer som sitter löst/ej fast moterat
eller redan skakat sönder under frakten hit,tung styrda osv osv
Sitter nu med 2st polarisar 120 var av en gått tre vintrar har int
Skruvat en minut förutom olje/stift byte å jag kan lova att grabbarna
kör så att de ryker!!! Klart värt dom pengarna+ att beg värdet står sig!!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vi har en ZR120 som är inne på åttonde säsongen.
Jag har bytt kedja och drev en gång på den tiden+konverterat till mekanisk kedjesträckare-det enda som är dåligt på dom är original kedjesträckare och främre stötdämpare.
Styrstål en gång. Stötdämparna fram, sedan har den bara gått.
Och antagligen tankat en kubik...den har förmodligen 85% av sin driftstid med två barn, och dessutom oändliga timmar med en fastknuten bob eller pulka efter.

Kan inte annat än att säga att det varit den bästa skotern jag nånsin köpt-jag betalade 18´för den,och får garanterat mellan 12-15 vilken dag som helst om vi skulle sälja den.
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Vi har en ZR120 som är inne på åttonde säsongen.
Jag har bytt kedja och drev en gång på den tiden+konverterat till mekanisk kedjesträckare-det enda som är dåligt på dom är original kedjesträckare och främre stötdämpare.
Styrstål en gång. Stötdämparna fram, sedan har den bara gått.
Och antagligen tankat en kubik...den har förmodligen 85% av sin driftstid med två barn, och dessutom oändliga timmar med en fastknuten bob eller pulka efter.

Kan inte annat än att säga att det varit den bästa skotern jag nånsin köpt-jag betalade 18´för den,och får garanterat mellan 12-15 vilken dag som helst om vi skulle sälja den.
Kan bara instämma och säga att barnskotrar av kvalité är definitivt säljarens marknad. Finns sällan många ute och oftast högt pris även om den är 10 år gammal, de tappar inte mycket i värde.

Går själv i köpartankar.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Kina skotrarna är bara att slänga på soptippen! Köpte en åt pojken när han var fem år, var det inte det ena så var det andra. Bara skräp. Skulle hellre lägga 25 på en riktig bara för att slippa rackel. Ungarna blir less om det tjorvar.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2