Kina import

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Fick prisuppgifter på en Nytro XTX -11 från Kina
1238 USD, hur billigt som helst ju. Men hur mycket tillkommer?

Ursprungskontroll - 700:-
Reg.Besiktning - 1170:-
Sen tillkommer moms på köpesumman via skattemyndigheten.
Mer?
 
R

RevMan

Lugn nu.
1238usd blir ju under 9000 niotusen sek. tror du verkligen den är så billig?
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
www.alibaba.com finns massor av billiga prylar där som t.ex. nya skotrar Nytro, crossar yz 450f, Atv yamaha grizzly 700 osv har dock inte vågat köpa något men de håller samma priser som trådskaparen uppger. Jag frågade en av säljarna på alibaba hur de kunde sälja en Yamaha Grizzly 700 atv med fri frakt hem till mig för ca 12.000kr. Fick till svar att de tillverkade ju enorma mängder med maskiner. Min andra fråga var hur de kunde sälja Yamaha i Kina fick då 2 bilder på kontrakt som de hade med Yamaha som var inramade stod på kinesiska mycket trovärdigt med yamahas loggotyp och namn. Kunde även betala med paypal inte alla som vill göra den penga transaktionen som jag skrev till. Någon som lyckats köpa till så billiga priser?
 

ProSno

Välkänd medlem
6 jun 2010
140
0
6
Sundsvall, Njurunda
Jag funderar länge på o köpa it saker från sidor som dessa, sen insåg jag att de fanns ett antal sidor som såg likadana ut med samma adresser/nummer osv, betalsätt..tror allt de är en bluff, bara förbetalning...jag frågade ungefär de oxå och jag fick en bild på ett kontrakt som man kan göra själv. Va försiktig därute!
 

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Så ni tror det är bluff ?
Företaget jag jobbar åt har mycket kontakter i kina och tar hem flera containrar i månaden
så jag tänkte be en anställd att kolla upp det åt mig.
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Kolla gärna och meddela här, men om inte detta är bluff så förstår jag ingen ting och köper 1 direkt :p
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
http://www.scam.com/showthread.php?t=124976

Alibaba är en marknadsplats där man kan visa upp sina prylar som man vill sälja och helt enkelt hitta en större kundkrets.
Just detta företag som annonserar på Alibaba heter "Ruifeng Enterprise Group Co.,Ltd".

Hos dom kan man enl annonserna på Alibaba köpa en ny 27 fots Bayliner med 225 hk mercury för 1299 US$.
Eller en 2011 Kawasaki Vulcan 1700 Vaquero för 999 US$

Eller inte...
 
K

krickus

Att man ens funderar på att försöka köpa ngt från dessa annonser, en ny nytro för 9000 sek, hallååååååå, är det någon hemma?
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Det var någon som gissade att en Nytro kostade 50.000 Sek att tillverka och det är troligen inte helt fel från sanningen även om det kan diffa på 10.000 Sek.
Men att man därifrån tror att man skulle kunna köpa en ny för under 10.000:- och att det är 100% OK, då borde man tänka igen och förstå att den enda som kommer att bli lurad är du som beställer.
Så snälla, försök inte ens att beställa en ny skoter på Alibaba.