N
Du har en skruv på sidan av kedjehuset, samt en mutter på den som fungerar som låsning. Du kan få ta bort slutburken för att komma åt den. När du sträcker kedjan ska du dra allt vad du kan FÖR HAND och sen släppa lite, typ 1/4 varv. Och dra fast lås muttern igen.
Nej nej , absolut inteasså måste då ska jag inte måsta tömma den på olja om jag förstår rätt?
Jag såg det, skit BRP har gjort det mer omständigt än det behövs, haha Nä men skämt åsido men alla andra märken har då som jag sa. Men det är väl samma princip på rotax kedjehus bara att dom skippat muttern med något annat, för det måste ju finnas något som låser fast skruven.finns ju ingen mutter som srx killen pratar om?
http://media.photobucket.com/image/mxz chaincase/dgrauch/DSC04278.jpg
Kolla på bilden där. Dom har ju en speciell konstruktion. Jag gillade inte det där. Ni ser ju vad som hänt också.
Jo, släpp lite också, den får inte vara för sträckt.haha inte fint!, men tänkte om jag tar bort låsningen sen tar jag i bultskallen och skruvar in allt vad jag orkar med fingrarna sen sätter jag dit låsningen är det klart sen då?
Jo, släpp ytterst lite också, den får inte vara för sträckt.
haha vad gjorde jag så bra?Perfekt NW! Det där gör du så bra så ja nästan måste låta dig komma å sträcka min kedja också
Bulten till nedre drevet har gått av. Det brukar hända när man drar åt den för hårt. Och nog finns det ju fler tillverkare än bombardier som skruvar fast dreven...http://media.photobucket.com/image/mxz chaincase/dgrauch/DSC04278.jpg
Kolla på bilden där. Dom har ju en speciell konstruktion. Jag gillade inte det där. Ni ser ju vad som hänt också.
Bulten till nedre drevet har gått av. Det brukar hända när man drar åt den för hårt. Och nog finns det ju fler tillverkare än bombardier som skruvar fast dreven...
När jag spänner kedjan drar jag åt allt jag orkar för hand, släpper ett varv och drar åt ett halvt varv. (Jag avslutar alltid med att dra åt)