Kapa skenorna på Edge?

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
Tjo!
Jag införskaffade nyligen en 44mm matta & noslip drivhjul till min Edge 800 från 2001. Fick då kapa skenorna fram för att de inte skulle ta i drivhjulen. Kapade dem precis framför skruven som håller fast slidesen. Monterade även ett antistab-kit så att mattan inte ska spetsas av skenorna.

Dock så verkar drivhjulen ändå ta i skenorna ibland, då jag kikade udner maskinen idag och fann plastavlagringar från slidesen på drivhjulen.

Hur mycket ska man egentligen behöva kapa skenorna? Kapar jag mer så ryker ju bulten till slidesen och då lär väl de flyga ut rätt snabbt... Hur har ni andra med Edge löst detta?

EDIT: jag drevade även ner 2 kugg i samband med detta, nu varvar skotern uppåt 8300 när man t ex. pressar på sjö, är det för mycket? Bör man vikta på i variatorn lite? Hur mycket isåfall? Det sitter 10-62g vikter i nu (original)

Mvh Erik
 

Tommyboy

Medlem
31 okt 2010
32
0
1
Östersund
hej
Gjorde lika på min pro xr 800-04 och de funkar bra! kapade skenorna 3cm ungefär fram till. de va precis så att jag klarade att få på (skenson) på skenan utan att behöva flytta på staget som håller i balataremmarna. .. sen drog jag bak slidesen och gjorde nya hål för skruven som håller i slidesen.