Kan man tanka på macken med oljeblandat ?

J

JagLuktarGott

Det är just det som det inte är.
Det handlar om att antingen tanka olja först och bensin sen, eller tvärt om.

Lite onödigt att diskutera om det eftersom att det lättaste naturligtvis är att tanka bensin först och sen hälla i oljan, då slipper man hålla på att gissa sig fram till hur mycket man kommer att tanka...
Nä det kanske inte är samma sak om du ska ta mej på orden så, men du får fortf samma resultat hur du än gör med blandningen, sen så om man kör 440 och blandar direkt i tanken så brukar man oftast ta med olja till kanske 20L soppa eller nått (så mycket man vet att det går i). orka stå och tanka så mkt det går, sen stå och räkna liter och hur många % man ska ha :p då har redan polarna stuckit.

Men oljan blandas fortfarande lika väl.
Det var så jag menade ;)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Nä det kanske inte är samma sak om du ska ta mej på orden så, men du får fortf samma resultat hur du än gör med blandningen, sen så om man kör 440 och blandar direkt i tanken så brukar man oftast ta med olja till kanske 20L soppa eller nått (så mycket man vet att det går i). orka stå och tanka så mkt det går, sen stå och räkna liter och hur många % man ska ha :p då har redan polarna stuckit.

Men oljan blandas fortfarande lika väl.
Det var så jag menade ;)

Japp, resultatet blir samma.. :D
 
9

96jeff

Hej har en fråga jag undrar om! ... Kan man tex fara med skoter till en mack och tanka lite och hälla i lite olja och sen fortsätta tanka så att oljan blandas ? Eller blir det för dålig blandning så man kan riskera nått ?

Mvh Tommy :)
Hurru Tompa de du borde göra för att få en så bra oljeblandning som möjligt är att, tanka först ca 5 liter sen häller du i en 10% olja sen tankar du fullt och häller i resten av oljan du har kvar :)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Hurru Tompa de du borde göra för att få en så bra oljeblandning som möjligt är att, tanka först ca 5 liter sen häller du i en 10% olja sen tankar du fullt och häller i resten av oljan du har kvar :)
Sådär 6 år senare kanske han har hunnit byta skoter, eller vad tror du?