kan hjälpa till med att photoshopa din skoter.

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
Tjenare jag har precis börjat använda photoshop för att modda skotrar och därför får ni gärna skicka en bild och säga vad ni vill ska göras så jg har någonting att göra
tack för mig :)
 
K

kenth

Freeride_146-154_25_wallpaper.jpg

Vill ha en sån med alla delar i guld i svart.

Vill ha en till sån med allt vitt i svart och allt guld i svart.

Tack på förhand!

Kenth
 

skoteråkare^

Välkänd medlem
21 mar 2011
128
0
6
skogen
nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

hej jag skulle vilja modda min skoter lite kan ni hjälpa jag vill typ färgläga och förlänga
 

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Sv: nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

Släng upp en bild och önska så ska vi se om tomten kommer tidigt i år. :p

Alltså, jag kan hjälpa dig så gott det går...
 

skoteråkare^

Välkänd medlem
21 mar 2011
128
0
6
skogen
Sv: nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

hmm jag tänkte så här att du kunde lära mig lite men vist du får styla en bild hur du vill
 

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Sv: nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

Ja visst kan du göra det själv, skönt för mig. Har du Photoshop för det första? Isf är det ju bara öppna och köra igång, vad vill du ha hjälp med?
 

skoteråkare^

Välkänd medlem
21 mar 2011
128
0
6
skogen
Sv: nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

ja behöver hjälp med att färga huvar och förlänga men jag hade gärna set din först men hur lägger jag upp bilder?
 

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
Sv: nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

om du ska färga huvar så föreslår jag dig att börja med huvar som redan är färgade då man bara behöver trycka< ctrl alt U å ställa in en färg,och förlänga är inte så svårt du tar lasso tool drar runt själva förlängningen sen högerklick free transform sen tar du bara bort den sen ctrl T så kan du ställa in storleken hoppas detta hjälpte :)
 

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
Sv: nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

du Letar upp en bild på ett styre du vill ha från en skoter lägger in den på ps drar med lasso tool omkring det sen högerklick freetransform sen typ ta bort den apply tranformation typ och då ctrl c ctrl v till skotern du ska ha styret till,så gör jag iaf
:)
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Sv: nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

Jag brukar börja med att leta fram bilden(styre,däck eller vad det nu skall vara) jag vill ha, sen markerar jag området jag vill ha över till den andra bilden(antingen med lasso verktyget eller med snabbvals verktyget) sen väljer jag Förfina kant, och ställer på nån pixel samt lite brus(beror på upplösningen på bilden hur mycket man skall ha) sen kopierar jag det när jag är nöjd med markeringen. Sen gör jag ett nytt laget i bilden jag håller på att fixa till(skotern), och klistrar in mitt utklipp dära. Markera allt i lagret och trycker Cntl+T (Omforma fritt) och använder Shift,Cntrl,Alt knapparna föratt kunna forma/vrida bilden(styret) precis som jag vill ha det. När jag är nöjd med positionen trycket jag enter så Omformningen blir klar. Efter det så tar jag mitt suddgummi och tar bort saker på bilden (styret) som jag missat i markeringen och inte vill ha kvar(Kolla så du har rätt lager markerat bara). Efter det så ställer jag in Ljus,Skärpa,Färg osv på lagret med den utklippta bilden(Styret). När jag är nöjd och den har samma ljus/färg som den första bilden(skotern), så sammanfogar jag båda lagrena och ställer in ljus/färg på den bilden tills jag är nöjd. Sen spara bilden. Kläärt!

Ungefär så brukar jag göra och det tycker jag är de bästa sättet om man vill att bilden ska se äkta ut, kan hända att jag glömt nått steg eftersom att jag bara skriver detta nu utan att ha igång Ps.

Lycka till. :)
 
K

kenth

MYCKET BÄTTRE!!! så vill jag ha den. Fast ännu hellre helsvart!
 

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
Sv: nån som kan hjälpa mig lite med photoshop?

han sitter och skriver och förklarar hur bra som helst och du skriver okej inte ens ett tack? du har inte gjort det någon gång tidigare heller ganska oförskämt.