Kamhöjd på Indy 500

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
Hej, jag ska köpa ny matta till min indy 500 classic.

vad för kamhöjd rekomederas?
vad är max kamhöjd utan att behöva modda alltför mycket?

vilken typ av matta är bäst, fullblocks, ripsaw eller vanlig?

:confused: :)
 
Last edited:

xcrN

Aktiv medlem
13 okt 2009
68
0
6
32
gällivare
en 38as matta borde du få in utan några större problem. jag skulle ha satsat på en challenger :)
 

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
en 38as matta borde du få in utan några större problem. jag skulle ha satsat på en challenger :)
Det är ganska tight kring drivhjulen på dom där. Men 32mm ska gå dit. Med 38mm challenger matta så lär det ta i nånstans, om inte iaf när den dämpar boggien. Sen så kan de bli tungdraget med din motor.

Satsa på en matta under 32mm så är du på den säkra sidan, annars ut o lägg dit träklossar i dom olika storlekarna och se om du får runt dom utanpå drivhjulen!
 

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
Det är ganska tight kring drivhjulen på dom där. Men 32mm ska gå dit. Med 38mm challenger matta så lär det ta i nånstans, om inte iaf när den dämpar boggien. Sen så kan de bli tungdraget med din motor.

Satsa på en matta under 32mm så är du på den säkra sidan, annars ut o lägg dit träklossar i dom olika storlekarna och se om du får runt dom utanpå drivhjulen!
okej, jag tror jag satsar på en 32mm, men vad skulle ni välja en 32mm ripsaw i bra skick för 1500kr, eller en vanlig 32mm i brukskick för 600kr ?:)

och vad menas med fullclippad? :)
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
okej, jag tror jag satsar på en 32mm, men vad skulle ni välja en 32mm ripsaw i bra skick för 1500kr, eller en vanlig 32mm i brukskick för 600kr ?:)

och vad menas med fullclippad? :)
Fullclippad är när mattan har metallclips i rutorna för non-slip:)