Kall eller?

Crazy Raider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
När jag har startat min formula plus och ska till att dra iväg så om jag trycker gasen i botten så är det som att den får för mycket bensin, den "kväver" eller vad man ska säga. Är detta att den är kall eller är det något annat?? Körde idag ca 10 min för att få den lite varm och testa om den gör så även när man kör sakta och ska dra iväg, samma hände den "kvävde" då också....underligt.
 
V

vmax4ever

förmodligen e de stiftena dom e kanske slut eller helt enkelt för klen eller dålig kvalitet
 

Haggla

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
sTRÖMSUND
Det kan ev vara så att den får för lite soppa från botten prova o prima nästa gång du ska köra eller kör med lite choke eller hur det stavas.
 
A

adam

känner igen problemet, det blev sådär på min morbrors f+ när jag lånade den en gång, men det är ju så länge sedan att jag inte kommer ihåg vad det var. har nästan för mig att det var nåt som lossnat i luftburken o la sig för så att den surade nåt ruskigt. eller så var det nåt med gasarna ändå... eller, eller...
 

Crazy Raider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
[Uppdaterat: Senast editerat den 19-Dec-03 kl 06:12 PM (CET)]Jag provade att köra med lite choke och då funkade den bättre. Vad kan man göra åt att den får för lite bränsle från botten. Är det nå som behöver rengöras eller bytas?