Snowmobiles senaste artikel ( http://www.snowmobile.se/articles/0809/public/ssco_klubbstorm_20081128_075649/index.shtml ) kring SSCO diskuteras här!
Inte ens riksdagens besättning vilar på "den stora helhetens" värderingar utan är en soppa av opportunister, politisk-korrekthetsmaffia och proffstyckare, tror inte dessa elitister egentligen vill veta vad folket tycker. Lär nog vara så i alla übermenschen-församlingar, makt och kontroll före sanningen!Om de heter X eller Y spelar för mig ingen roll. Bara den vilar på den stora helhetens åsikter och värderingar samt för saker framåt.
Du har nog alldeles rätt Göran. Jag tror du vet vad jag åsyfter i min bristfälliga förklaring/argumentation.Inte ens riksdagens besättning vilar på "den stora helhetens" värderingar utan är en soppa av opportunister, politisk-korrekthetsmaffia och proffstyckare, tror inte dessa elitister egentligen vill veta vad folket tycker. Lär nog vara så i alla übermenschen-församlingar, makt och kontroll före sanningen!
Kan bara hålla med.Du har nog alldeles rätt Göran. Jag tror du vet vad jag åsyfter i min bristfälliga förklaring/argumentation.![]()
Försöker igen..
Vi är gissningsvis en grupp på cirka en halv miljon som direkt eller indirekt har skotern som nöje eller arbete. Inom dessa så är det väl gissningsvis ett 10-tal grupperingar av olika slags intresse som rör skotern.
Jag tror faktiskt inte det är så jättesvårt att med gott samvete vara språkrör hela denna grupp, åtminstone om man inte blandar in avarter som fyllkörning etc. Jag tror därför att vi behöver ett starkt "språkrör" som ser till helheten istället för sina egna intressen. En person, eller grupp, som med kraft kan marknadsföra snöskotern som företeelse samt röra sig i maktens korridorer utan att tappa fokus som opinionsbildare bland förvirrade själar och fina middagar. Tyvärr tror jag inte detta är en lekman utan det behövs ett fullblodsproffs med vad allt detta innebär.
Oj, ursäkta Roger! Menade inte så. Jag tyckte bara att det var lite lågt påstående utifrån att jag såg dig "förmer" än det. Har all respekt för ditt eviga engagemang inom skoter. Fler eldsjälar som dig behövs! Ursäkta.