K&N luftfilter på FX Nytro

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Någon som har K&N luftfilter på sin FX Nytro och kan berätta vilka ni använt? Finns ju inga färdiga kit för Nytron utan man måste använda universalfilter så jag skulle vilja vet vilka artikelnummer ni använt helt enkelt. Ulmer Racing har visserligen ett färdigt kit men jag gissar att det är billigare att plocka ihop delarna själv.
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Med tanke för vad du betalar för detta filter, så är det ganska mycket för ca 1-2 hästar som du ej kommer att märka av. Men då ska du även ha en powercommander för att mappa in. Det kan bli bättre, men även sämre än original filtret. En bra sak är ju att du kan tvätta ett kn-filter.
Power Commander å allt har jag redan. Det är bara filter som fattas. Enligt Ulmers bromsbänkstester så ger det mer än 1-2hk. Snarare 5-6hk på mellanregistret och 2-3hk på toppen. Med grenrör, filter och Power Commander ska man kunna pressa ur 11-13hk, enligt bromstester som gjorts. Har även skrivit på Totally Yamaha och frågat om vilka filter som ingår i kittet men ingen verkar vilja "skvallra". :eviltongue:
 

gost61

Prospect sledder
11 feb 2018
1
0
1
Filipstad
Power Commander å allt har jag redan. Det är bara filter som fattas. Enligt Ulmers bromsbänkstester så ger det mer än 1-2hk. Snarare 5-6hk på mellanregistret och 2-3hk på toppen. Med grenrör, filter och Power Commander ska man kunna pressa ur 11-13hk, enligt bromstester som gjorts. Har även skrivit på Totally Yamaha och frågat om vilka filter som ingår i kittet men ingen verkar vilja "skvallra". :eviltongue:
Hej! Har du köpt en färdig mappad powercommander eller har du mappa den själv? Jag köpte en powercommander 5 men den var helt nollade och jag har varit i kontakt med många återförsäljare och försökt få tag på en mapp till den men har inte lyckats. Har även ett sånt luftfilter kit som visas här i tidigare i kommentarerna. Och min fråga är var kan jag på tag på en mapp till powercommander 5 är det något som du har?