Körställning REV

frunilsson

Välkänd medlem
5 feb 2010
116
0
6
Tjena!
Har tröttnat på Edgens värdelösa körställning och har fastnat lite för Skidoo Rev.
Hur är den körställningen? Bättre än Edgen förmodar jag?
Har alldrig setat på en sån men vad kan man jämn föra den med, en ny Ski-doo/Lynx eller en ny Polaris?

Sen gärna lite andra "bra att veta saker"
Har T.ex sett att -04 har sc3 boggien och 05- har sc4 boggien, va är skillnaden på dom?
Funderar på en SDI är de en pålitlig motor?

Tack på förhand / Tobias
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Skulle säga att reven påminner rätt mkt om både Ski-Doo XP-chassit, Lynx REX-chassit och även en del om Polaris (då tänker jag främst på IQ 600 RR).
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Reven är bra mkt bättre än en edge, en högre styrhöjjare å fatbar på revvarna är de nästan som o stå på en crosshojj..
skulle vilja säga att de flesta märken tagit efter revens körställning..
köp sdi när du ändå håller på, bättre soppaförbrukning osv..
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
En Rev är definitivt inte lik Xp eller Re-x enligt mig, reven är ljusår skönare att sitta på än Edge:n men den är ändock jämfört med sina lite yngre kompisar rätt låg att sitta på.
 
R

RevMan

Satsa på en sdi med sc-4 boggien, gärna med riktig matta och drevning när du ändå håller på.
Kolla bara insugsgummin noga. Om dom inte är bytt på en -05a/-06a så är det nog dags nu. Dom är rätt dyra, även pirat.
Sdi blir helknasiga om batteriet är dåligt. Går att byta till det större batteriet från dom med elstart, lite tyngre men fungerar mycket bättre och håller mycket längre
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Har själv en rev som jag är mycket nöjd med. Är ju ett stå upp chassi istället som edgen har är ett sittande chassi. Väldgt lätt att börja parera gupp m.m men samtidigt kan man sitta ner och mysåka om man behöver.
 

frunilsson

Välkänd medlem
5 feb 2010
116
0
6
När jag ändå har gjort en tråd kan jag ju passa på att fråga om vad ni tycker 600sdi eller 800?
800:an är ju en 800 och är ju lite roligare å man kan göra lite skidres när man vill, men har hört att Rotax 800 inte är en bra motor? men så är de väl kanske med 800;or överlag?
En 600 är ju billigare i försäkring men kanske inte lika roliga att köra?
Har sett att de är några billiga 800or till salu T.om billigare än 600:eek:r vad kan de bero på?
Tack på förhand /Tobias
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Tycker själv 600 är en kanon motor. SDI har visat sig betydligt billigare än powertek har vi kommit fram till. Kör själv med 600 men tror att det är lite hugget som stucket på motor sidan. Kolla vad du helst vill köra själv och skapa en uppfattning.