Körning senaste tiden.

Gulfi

Medlem
4 mar 2007
14
0
1
Kiruna
Dela med er av era upplevelser från er körning/åkning.

Riktigt bra nu då det är lagligt att köra skoter direkt från gården här i kiruna, om än bara för en månad som test men men.

Själv så är premiär helgen med ny skotern avklarad.

Lördag, då for jag och en polare ut och skulle smälla lite hängdrivor,
nu blev det inte så då det var ganska blåsigt på fjället. Så vi började dagen med att stutsa efter lite led sen lössnö körning på älv, för att sedan ge oss in i skogen där det var brant och MYCKE snö. vi kom fram till att yammon fullständigt krossar Summit 600 SDI-07. Så det blev jag som fick spåra hela tiden, men det var riktigt roligt. Summa sumarum 125km har mattan snurrat men vi har inte färdats så långt :)

Söndag, då var det dags att förnedra lite korta/crossover maskinet i lössnö. och köra i lite grytor, sandtag och rågångar.

maskiner som användes min Yamaha apex mountain -07, Arctic cat crossfire 7 snopro -06, Arctic cat F7 800cc kitt snopro-06, Arctic cat pro 440 -03, Polaris RMK 700 ~98

MVH / Gulfi
 
R

Robin

Bor själv i kiruna och jag tror absolut inte att det kommer hålla det här med att det är tillåtet att köra skoter i stan, allt för mycket folk som gnäller om små saker.

Annars har det inte varit någon körning på senaste tiden pga trasig skoter.

mvh/Robin
 

ssnd

Aktiv medlem
26 dec 2005
90
0
6
50
Älvsbyn
Här i Älvsbyn har vi haft skoterkörning på väg i ett par år nu, och det funkar perfekt...

Har själv varit ute i helgen och åkt några mil, dock inte med någon häftig maskin, men det har varit trevligt ändå...

Blir dock lite orolig över snön, nu då snöförstöraren lyser på himlen varje dag, och det inte finns så mycket snö att ta från...

Hoppas på permafrost och vinter åter om...

///ssnd
 

ZL_600

Välkänd medlem
i lördags va de flatljus här så ja såg inte en kant så ja näbba rätt ner i backen å slog knät å fick ont som fan i ryggen, sen så igår så rulla en polare sin RMK700-05 tre varv och fick veck i chassiet på båda sidorna, tryckte in lyftbågen och tunneln bak, snett styre, död ruta och en liten skada fram på huven men han klara sej rätt så bra själv och de e ju huvudsaken.