körbara leder "nära" uppsala?

Äventyraren

Medlem
20 nov 2011
33
0
6
Sigtuna
hejsan alla gasglada! mitt första inlägg här.

jag har äntligen köpt mig en skoter efter många års suktande. tänkte dra iväg juldagen och prova den men vill inte åka allt för långt. vart kan jag hitta körbara leder så nära som möjligt? enligt smhi's snödjupskarta så är det 36cm i typ Ludvika. behöver inte vara någon drömåkning bara jag får bort den värsta abstinensen :)
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Svartnäs brukar vara snösäkert, ligger ett par mil norr om Sandviken!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Star250

Välkänd medlem
9 jan 2011
116
0
6
Mariefred
I uppland finns mängder med skoterklubbar o leder. *Upplands skoterklubb*Nordupplands skoterklubb*Harbo-Östervåla skoterklubb* och *Västupplands skoterklubb. Alla har leder men vet inte riktigt snöläget o det ska ju bli mkt milt framöver så du lär behöva åka en bra bit.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Svartnäs brukar vara snösäkert, ligger ett par mil norr om Sandviken!


Lite mer är det väl, men från Sigtuna till Svartnäs tar det ca 2 timmar med bil och 2,5 timmar om du har ett släp efter.. men där finns det i alla fall väldigt gott om leder att åka på.
Men skicket på dom idag vet jag inte eftersom jag åker upp på fredag och ska kolla lite.
 

Henkan81

Välkänd medlem
27 dec 2007
328
1
18
Sandviken
Ställ in gpsén på Ryssjön, finns en stor skoterparkering där alldeles eftervägen. Skoterleden utgår även därifrån :D
 

blomQ

Välkänd medlem
12 aug 2007
230
0
16
33
Luleå
Det finns parkering vid Kjellas Mack i Jädraås också, leden mot bl.a. Svartnäs går förbi där. Det är lite närmare dit om du kommer från Stockholmshållet. Dock vet jag inte hur det ser ut med snömängden där just nu men det brukar inte skilja allt för mycket mellan dessa ställen.
 

Hellman

Medlem
6 jan 2006
16
0
1
Gävle
Vad rekomenderas av er som har kunskap om dessa områden..Harsa eller Svartnäs??
Vi är 4st som tänkte prova maskinenerna .. Vi kommer åka från Gävle på måndag men inte bestämt oss vart