Köra utan främre yttre boggihjulen xp chassi? Fördelar/nackdela?

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
Är det någon som kör utan främre yttre boggihjulen på xp chassit ?
Vad är det för för och nackdelar med att köra utan dom?
Det ser bra mycket bättre ut utseendemässigt utan dom främre tycker jag personligen men det hör inte hit ;)

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
du nöter mer slides och lättare att bränna fast dom utan. går oftast att flytta dom innanför skenan om man tycker det är snyggare.

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
Var ut och kollade på det med att flytta in boggihjulen, men fästet som sitter på skenan sitter men en stor nit? eller liknande , går det att borra ur den och sätta den bult där ist? eller är det någon spec bult utan skalle som sitter där? någon som vet?

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
hade samma nit på min då jag lackade om skenorna, det är bara att borra ur och sätta dit en vanlig bult med skalle
Sen angående slidesnötningen så är ju slides inte dyra, och inte jobbiga att byta ut

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
Okey härligt:) men det känns som att det bakre av dom 2 hjulen som sitter fram inte får plats på insidan , har det någon större betydelse om jag bara kör med 2 ist för 4 på innern?

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
Var ut och kollade på det idag och så här vart resultatet, ska dock fräscha upp boggie skenorna

Attachments

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Någon som har koll på om det går att montera främre boggiehjulen på insidan på rMotion boggien? (I alla fall 2 av dem).