Köra skoter i jul???

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Tjenare! :ciao:

Jag antar att det inte bara är jag som har sett fram emot att få vara ledig över jul och nyår och få köra så mycket skoter man bara hinner!

Men nu har det ju varit plusgrader i en vecka i hela Sverige så frågan är ju om man kommer kunna köra nåt över jul och i så fall vars?! :confused:

Så ni som känner till ställen där man kan köra kan ju gärna berätta om snömängden där! :)

God jul :beer:
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Jag tillhör dom lyckliga i mellan sverige som har haft - grader dom senaste veckorna.
Ca 50 visserligen ganska hårda cm med snö och 10-15 minus grader här i norra dalarna.
Blir förmodligen liiiiiite långt att åka för dig,så då måste jag få önska dig lycka till i jakten på det vita guldet.

GOD JUL till dig också.
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
var till vemdalen i helgen och inte var det några 75cm snö där då.eller har det kommit den hära veckan?
 

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Jag åker upp till Marsfjällen på Annandagen, tror det låg 3-4 dm där nu! inte mycket direkt men det får lov att räcka! :rock:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
gällivare kan du köra, har vart å kört hela veckan ifall snön skulle vara bort en morgon men det är en packad halvmeter med snö..
 

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Okej, verkar alltså som att det finns många ställen med en hel del snö kvar :D
Tror det blir en sväng till arvidsjaur till veckan, inte mest med snö men hyffsat nära...

Men fortsätt att berätta! Såg föresten att det ska snöa i mellersta och norra Sverige till veckan! :)
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
I klövsjö har en polare till mig varit och han hade snö upp till midjan när han hoppade av skotern uppe på fjället så han fick köra ända in till bron på jaktstugan!!!!
 
Last edited: