Köptråd Arctic cat F7

A

axelsson_vpg

:hello: Tjena!

Tänkte att de var dags för en "ny" skoter. Har siktat lite på Arctic cat F7 då dom är riktigt snygga samt rätt kurs.

Många hatar arctic, men alla skotrar racklar väl.. Så vad tycker ni, låt höra allt man ska kolla efter samt vanliga fel.

Skulle även behöva veta deras beteckningar typ "snopro" lång/kort/mellan? :confused:

Så de är bara att mata på allt dåligt och bra välkommnas!!

ps. är det kanske någon som har en till salu?
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Man kan väll inte säga att olika märker racklar olika mycke, alla skotrar har problem så är de ju bara.
Jag har varit jävligt nöjd med mina arctic maskiner (snopro 600sx, snopro 440/600 pro open).
De finns bra service och billiga delar till maskinerna så jag ser inga nackdelar med att köpa en f7a då motorerna går helvetes bra och de är ett stabilt chassie.

Mangee har en till salu den är riktigt grym!
MVH Jocke
 
A

axelsson_vpg

Man kan väll inte säga att olika märker racklar olika mycke, alla skotrar har problem så är de ju bara.
Jag har varit jävligt nöjd med mina arctic maskiner (snopro 600sx, snopro 440/600 pro open).
De finns bra service och billiga delar till maskinerna så jag ser inga nackdelar med att köpa en f7a då motorerna går helvetes bra och de är ett stabilt chassie.

Mangee har en till salu den är riktigt grym!
MVH Jocke

Jo precis! Hmm, okej maila över lite bilder till:
Axelsson_vpg@hotmail.com

Skriv info, pris och allmän fakta och vart den finns!

:)
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
kan bara själv säga gott om f7:eek:rna därav köpte jag en till i år igen för att jag var så nöjd med min 03:a på 270 mil så hade jag inte ett enda större fel de enda som var ett lager som skar på drivaxeln till växellådan och de var förmodligen pga att tidigare ägaren hade vart där inne och fipplat å sedan dragit åt spänningen på kedjan så jävulusilsk hårt därav detta sedan är de en maskin som går otroligt bra i motor mm går inte å jämföra mot andra i samma kubik. chassit fungerar kanon för den pengen
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
de som skulle kunna förbättras och som gör stor skillnad är ett variatorkitt och chimsa dämpare hårdare ev förstärka fotsteg mm klä om dynan för att komma upp lite i sittställning och en liten styrhöjare för att kunna stå lite bättre vid sån körning.