Köptips Phazer FX?

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Hej jag är sugen på en Phazer FX skulle vilja veta för och nackdelar med den. Hur den går i snö, hur mkt bensin den tar och om jag kommer att sakna effekt jemfört med min sxr 700 som har v-kitt och är nerdrevad.

Tack på förhand
 
D

Deleted member 9532

Sv: Skoter byte

Den är mycket rolig att köra och som de flesta 4t har den ganska hård motorbroms. Att köpa en maskin med turbo i skulle göra susen, den går grymmt mycket bättre!
Ett mattbyte skulle också sitta fint, men i helheten tror jag att du skulle bli nöjd!
 

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
Sv: Skoter byte

Tror nytron är bättre och det är stor motorskillnad. Men det är ju även priset också!
 

mrlundqvist

Medlem
18 feb 2008
38
0
1
Örnsköldsvik
Har själv en phazer fx turbo haft den i 70 mil snart.. upplevda fördelar är att den går grymt bra efter leden, härlig fjädring, det går att mata på duktigt, sen är det hyfsad bräsle ekonomi som mest ha jag legat runt 2,3 l och som minst 1,6.
Krävs lite tid att vänja in sig på den pga motorbromsen, man ska driva på den hela tiden..
Lättburkad, man vänder på en 5 öring med den. skön körställning.

Det som är sämre är att den vill gärna hänga upp sig på fotstegen lätt i
kompakt sursnö.:mad:
Dålig orginalmatta, tycker inte heller om skidorna, skulle gärna få vara bredare den blir så svårmanövrerad i djupsnön. byter man skidor, matta och variatorbestyckning, mcx vikter funkar inte tillfredställande enligt mej, turbolaggen känns av väldigt mycket med deras vikter, planerar själv på att byta skidor och variatorbestyckning. Sen man har gjort detta. Då finns det inte mycket att klaga på..:rock: