Köptips: Mach 1/Mach Z

FLASHBACK

Medlem
18 jan 2006
44
0
1
Hudiksvall
www.500sec.com
Till hösten kommer jag köpa en Ski-Doo mellan 15-30.000:- och jag har sett att man får en Mach för dom pengarna. Nu undrar jag vad det är för skillnad mellan de två?
Vilken av dom är sportigast/snålast vibrerar minst mm.mm. Snälla dela med er av er erfarenhet.. Tycker ni att jag skall välja annan modell så tipsa gärna om det med.

Jag planerar att köra i skog och på isar troligen väldigt lite ledköra. Den skall inte dra något släp, hoppa och tricka utan starta köra och gå fort.

Vad skall man kolla mest efter när man köper en begagnad skoter?

Last edited:

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Mach Z

Har en kompis som hade en Mach Z LT alltså en lång den gick hyffsat i snö för att va så stor å tung å toppfart på 170 km/h!!!!! enligt gps det var en 94 med 98:ans motor och jag tyckte den var jävligt härlig å köra då jag provade den!

Mannberg

Aktiv medlem
14 mar 2006
96
0
6
35
luleå
mach1

Jag har ingen koll på mach:arna men ´jag har en XLT och den går riktigt bra och aldrig haft något krångel. Min är en 94:as 580. och den går ungefär 160 enligt mätarn. och jag antar att Stormen och ultran i samma årsmodell är ungefär lika pålitlig, alla dom är ju 3 cylindriga också. Stormen är på 800cc! så den går nog väldigt bra. och det finns ju väldigt många me pipor m.m. Om jag återgår till min så är den en perfekt skoter. Fast du som har mest tänkt tukta efter sjön kan jag nog rekommendera Stormen. Annars är XLT:n toppen! alla dom här polarisarna ligger under 20 lakan.

Hoppas du hittar en fin pärla ;P

Gasa tills de rasa