Köpråd Summit 600 -02

Henriku

Aktiv medlem
12 apr 2012
76
0
6
Piteå
Tjena, jag har hittat en Summit 600 -02 på blocket i min hemstad. Är dock osäker om det är ett bra/smart köp eller inte. Säljaren begär 25tkr för skotern som har gått drygt 1100 mil. Mattan är i bra skick (ingen kam borta) och motorn är helrenoverad i november 2011 (bytt kolvar, oljepump, ramlager, vevaxel, vevar, vevlager, tändstift, rem och Främre dämpare i boggien).

Det är gjort på en verkstad enbart med originaldelar och kvitto finns på 17000kr.

Vågar man köpa denna maskin? Allt annat utom motorn har ju gått drygt 1100 mil. Vad är det man ska tänka på med en Summit 600 när det kommer till smörjning, allmänna problem etc?
 

Attachments

Henriku

Aktiv medlem
12 apr 2012
76
0
6
Piteå
Är det ingen som vill hjälpa mig? ska nämligen och kika på den imorgon och vore tacksam som f*n om någon har något att dela med sig :)
 

Henriku

Aktiv medlem
12 apr 2012
76
0
6
Piteå
Det blev ett köp, den såg bra ut vid fotsteg, chassie och boogie. Såg inte alls ut att vara buskörd. Dock är insugsgummit trasigt på ena sidan, det ej fanns kvar några styrstål och nya slides behövs efter nästa säsong. Men välbevarad måste jag ändå säga efter 1000 mil. Mattan var helfräsch (inte en kam borta) och motorn är nyrenoverad sen 30 mil tillbaka (hämtade ut den i november 2011). Nu längtar man till nästa vinter :)