Köpråd! Rmk 800 2011

firrw

Medlem
7 jan 2013
36
1
1
Gävle
Tjena har nu börjat kolla efter ny skoter och har fastnat lite för en Rmk 800 2011.

http://www.blocket.se/gavleborg/Polaris_RMK_155__800_61538336.htm?ca=5&w=3

Ska man vara rädd för milen på skotern, vet inte om det har gjorts något kolvbyte på den.
Har suttit o skummat igenom några Rmk trådar och många skriver att original kolvarna är kass?
sen priset är det överpris för en sån maskin eller vad tror ni ?
Har vart o kikat på den och chassit såg rakt o fint ut.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Skulle då ha bytt kolvar i den med dom milantalen och priset kan jag tycka var lite i överkant men var ju dock på firma också.
 

firrw

Medlem
7 jan 2013
36
1
1
Gävle
Ja tycker det känns säkrast o göra så isåfall, vet inte om det är några andra kända fel på dom?
 

firrw

Medlem
7 jan 2013
36
1
1
Gävle
Har läst runt om dom där drop in kitten och har väl funderat på ett sånt isfåfall, men sen skriver vissa att det räcker att stoppa i wössner kolvar också ?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Kan räcka, när du lyfter toppen kolla efter sprickor i cylinderkjolarna, har du otur är det bara att fixa nya cylindrar
 

firrw

Medlem
7 jan 2013
36
1
1
Gävle
Får hoppas på att det ser bra ut inuti! ingen som vet om rktek drop in kittet finns att beställa i Sverige?
 

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Så som jag har fattat det så spricker kjolarna dels pga att materialet är tunt, men största problemet är väl att det är sånt kolvspelsglapp. Det som gör att det blir sån fruktansvärt påfrestning på kjolarna när kolven vänder och trycker mot sidan så att säga.
Det som försvinner med drop in kittet, så har jag fattat det iallafall.. Hör med Asker om det jag skriver stämmer, för han vet garanterat till 100% vad som är rätt å fel.

Annars om den är till rätt kurs så kan du trycka ner 13 cylindrar å byta kolvar, behöver bara fräsa blocket lite för att få dit cylindern.
 

firrw

Medlem
7 jan 2013
36
1
1
Gävle
Känns som ett skapligt överpris tycker jag med tanke på att det är dessutom en std RMK, alltså ingen PRO eller assault
Har kikat lite närmare på bilder på std och pro rmk ifrån 2011 och tycker att det ser ut som en pro om man kikar på kåpor och dynan?
kanske bara är jag som har stirrat mig blind på dom grejerna?
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
Har kikat lite närmare på bilder på std och pro rmk ifrån 2011 och tycker att det ser ut som en pro om man kikar på kåpor och dynan?
kanske bara är jag som har stirrat mig blind på dom grejerna?
Haha var nog snarare jag som inte kikade tillräckligt på bilderna och antog att det var en std eftersom det inte stog PRO rmk i annonsen heller, sorry för det