Köpråd : Polaris assault

snajp

Välkänd medlem
2 dec 2006
106
0
6
Hej. Tänkt höra om någon har provat assaulten och vad ni tycker om den.
Tänkte byta från rx1 apex . Gör jag rätt som byter va tycker ni mvh Tomas
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Sv: Polaris assault

Provat har jag inte gjort, men har beställt skotern och jag lär inte bli missnöjd :)
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Sv: Polaris assault

Jag har själv inte provat ApeXen men dock provat Assulten.. De e ricktig "vill ha" skoter;)
 
S

StoxResearch

Sv: Polaris assault

Som jag har förstått det så var Assaulten slut nästan i samma stund den släpptes, :p Polaris är definitivt tillbaka.
 
S

StoxResearch

Sv: Polaris assault

Yamaha_nisse:
Öhhh, jaaaa, öhhhh, :) Inte vet jag. Det var bara vad jag hörde från en kompis-som-känner-en-kompis att en lokal handlare hade sagt. De kan såklart inte vara sålda än heller, utan beställda. Det är ju det som är det fina med tidiga beställningar för tillverkare. De kan öka/minska den planerade produktionen om det behövs. Kanske Polaris har ökat?

2009 blir nog det bästa året för Polaris på mycket länge. Bra.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Sv: Polaris assault

Testade en i Sälen i våras, blev riktigt impad. Första gången jag blivit sugen på en lössnöare. Gick riktigt hårt, grymmt fäste i mattan även på hårt underlag.

Men, jag luktade illa efteråt. ;)
 
Last edited:

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Sv: Polaris assault

Har inte kört någon men var den o xtx:en jag valde i mellan men polarisen är säkert en utmärkt skoter men se upp med stötdämparna fram, träffade en kille på en assault förra helgen och hans dämpare höll i 4km.
 
D

Deleted member 6797

Sv: Polaris assault

Har inte kört någon men var den o xtx:en jag valde i mellan men polarisen är säkert en utmärkt skoter men se upp med stötdämparna fram, träffade en kille på en assault förra helgen och hans dämpare höll i 4km.

hur körde inte han då?

måste ju kört sönder skiten på så kort tid, en lång maskin ska man ju inte hoppa crossbana me precis de e ju pudre som man ska köra i
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Sv: Polaris assault

hur körde inte han då?

måste ju kört sönder skiten på så kort tid, en lång maskin ska man ju inte hoppa crossbana me precis de e ju pudre som man ska köra i
Kan ju ha vart nått fel på dämparna ^^ ;)
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Sv: Polaris assault

hur körde inte han då?

måste ju kört sönder skiten på så kort tid, en lång maskin ska man ju inte hoppa crossbana me precis de e ju pudre som man ska köra i
Hur han hade kört vet jag inte men läs nya snowrider så finns det en förklaring till varför de är känsliga.
 

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
Sv: Polaris assault

förövrigt så såldes den i 100 ex vid förhandsvisningen. vilket är rätt bra som jag fattat det. Dom som vill köpa en får hoppas på en extra leverans ;)
 

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
Sv: Polaris assault

Kan ju ha vart nått fel på dämparna ^^ ;)
Aså assaulten är ju byggd för både hopp och klättring.. en "allround"skoter
läste i tidningen att det är nog den "bästa"skoter som har byggts under åren.. skotrarna tog slut dirrekt dom släpptes:D det är en skoter man hade velat ha:D så nice..
 

skoters

Medlem
1 feb 2007
22
0
1
Arjeplog
Sv: Polaris assault

Har funderingar på en assault, nån som köpt en som kan säga bränsleförbrukning mm?
Jag har hunnit med 9mil på Assaulten nu. Jag är grymt nöjd än så länge. Otroligt grepp i mattan på alla underlag. Har kört på crossbana, lössnö och piskat led och dämparna har inte svikit mig en gång. Den drar rätt mycke soppa någonstans mellan 3-4liter. Kanske att det blir bättre när den börjar bli inkörd, vi får se. Annars en fantastisk allround maskin.
 

2008

Aktiv medlem
12 dec 2007
88
0
6
Harads
Sv: Polaris assault

haha ja dem håller ju på iq rr, så varför ska dem inte hålla på assaulten?