Köpråd på en lek & led snöskoter.

Paran

Aktiv medlem
6 dec 2010
53
0
6
Arbrå
Som topic. snön är här och jag saknar en skoter. har kollat runt lite men är osäker på vad jag ska köpa. budgeten stäcker sig till 80 000:- jag har sneglat på en renegade x 600 sdi 2008. men jag är rädd för att jag kanske tröttnar på effekten.
Jag har ju ingen större erfarenheter av skoteråkning då jag har bara haft en enda skoter (Lynx Rave 670 BigPipe)

Jag vill ha en maskin för led och lössnö-lek. så lite tips uppskattas! gärna länka från blocket om ni hittar någon där.

Alla förslag uppskattas.

Mvh
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Nej den går inte att regga för den är inte CE-märkt. Och TNT har jag haft men 09 är att föredra framför 08 p.g.a. uppdateringarna.
Hade ändå satsat på RR SE då du får en lite längre maskin som är roligare i lössnö + att du typ får en ny maskin för samma pengar!
 

Paran

Aktiv medlem
6 dec 2010
53
0
6
Arbrå
Finns tyvärr inga crossfire 7 i närheten av där jag bor. har ingen större lust att fara 40mil enkel resa för att köpa skoter..
Vad tror ni om en nytro då? visst den är lite tyngre än dom andra jag har lagt ute. men 4takt ligger mig lite varmt om hjärtat då det verkar vara mer att bara starta och åka.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Finns tyvärr inga crossfire 7 i närheten av där jag bor. har ingen större lust att fara 40mil enkel resa för att köpa skoter..
Vad tror ni om en nytro då? visst den är lite tyngre än dom andra jag har lagt ute. men 4takt ligger mig lite varmt om hjärtat då det verkar vara mer att bara starta och åka.
Personligen tycker jag att Nytro´n är som att köra en 300kg gråsten, men smaken är som baken, har alltid kört ski-doo tvåtakt och aldrig haft ett enda fel så de känns minst lika driftsäkert som 4-takt.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå

Paran

Aktiv medlem
6 dec 2010
53
0
6
Arbrå
Tack för alla tips men jag provade en Nytro och blev helt såld.
Så jag köpte den.
V-kittad
ner drevad
excel-helsystem + power commander
Nonslip drivhjul
38 kammar
Mountain skidor
stötdämpar skydd
Ca 470mil.
Den gick otroligt bra måste jag säga. Och ljudet är helt underbart!