Köpråd M7 -05!!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjenare!
Jag ska troligtvis köpa mig en M7a av årsmodell -05, då jag ska kolla på en på tisdag. Vad bör man kolla på/efter innan köp? Snabba svar önskas då de ska handlas på tisdag.
Tack på förhand.
Mvh: Simon
 
B

Biosteel

Sv: Köråd M7 -05!!

även efter släpp av nitar i chassit hellst under dynan så skruva lös den och kika. har även för mig att mattan har en tendens till att spricka i topparna.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Sv: Köråd M7 -05!!

Vad hände med RX-1 Mountain du skulle köpa?

Kolla efter sprickor i boggiskenorna och under dynan.
Jag kom aldrig över någon RX-1 för rimlig penning. De kliar hyffsat i fingrarna när man har 1½ meter snö runt knuten men är utan skoter. Sen kom jag över en M7a för en slant jag kan betala.

Tack för tipsena! Är de någe mer?
 
B

Biosteel

Sv: Köråd M7 -05!!

i övrigt så är det ju sprickor i boggiehjul/ dylikt. kolla runt avp portarna så de inte läcker nån olja. pakningen där på min for 2 gånger. i övrigt är det en maskin som rockar arslet av det mest i snön ;)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Sv: Köråd M7 -05!!

i övrigt så är det ju sprickor i boggiehjul/ dylikt. kolla runt avp portarna så de inte läcker nån olja. pakningen där på min for 2 gånger. i övrigt är det en maskin som rockar arslet av det mest i snön ;)

Låter fint de. Den har gått 350 mil så allt för mycke sprickor hoppas jag inte på :rolleyes:
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Sv: Köråd M7 -05!!

Kolla på infästningen till A-armarna om det finns sprickor där oxå. Du kan ju kolla A-armarna efter sprickor i fogar. Kolla även så dom är raka å fina.

Men i övringt så är de väl skicket du ska kolla på. Kolla servisboken så ser du hur ofta den har varit inne.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Sv: Köråd M7 -05!!

Kolla på infästningen till A-armarna om det finns sprickor där oxå. Du kan ju kolla A-armarna efter sprickor i fogar. Kolla även så dom är raka å fina.

Men i övringt så är de väl skicket du ska kolla på. Kolla servisboken så ser du hur ofta den har varit inne.
Tack för alla tips! Får väl se om man blir en stolt M7 ägare!
Mvh
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sv: Köråd M7 -05!!

Ja det är ju inte för intet som M-serien är delad 1a me Polaris som bästa lössnö skoter.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena!
Ja jag kanske ska ta och berätta att de vart en Arctic cat M7 -05 och passa på att tacka för alla tips jag fick! :beer:
Kan även kläma in att jag är riktigt nöjd med maskinen. :rolleyes:
Mvh: Metsotisse :ciao:
 
B

Biosteel

Tjena!
Ja jag kanske ska ta och berätta att de vart en Arctic cat M7 -05 och passa på att tacka för alla tips jag fick! :beer:
Kan även kläma in att jag är riktigt nöjd med maskinen. :rolleyes:
Mvh: Metsotisse :ciao:

låter riktigt kanon hur upplevs maskinen i pudersnö uppför osv ? :p
 
B

Biosteel

den här tråden talar nog för sig själv om nån annan är sugen på att köpa en M7 ;)
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
jag har funderat lite på en m7a, jag gillar backar å pudersnö vilket är det mesta jag kör på. jag kör led till stället ja ska leka på sen bara håll stumt ! :D men varför jag tvekar på m7an är soppa förbrukningen och ledegenskaperna. lite fakta om de ? hur är den jämfört med min f7a (2003)
 
B

Biosteel

jag har funderat lite på en m7a, jag gillar backar å pudersnö vilket är det mesta jag kör på. jag kör led till stället ja ska leka på sen bara håll stumt ! :D men varför jag tvekar på m7an är soppa förbrukningen och ledegenskaperna. lite fakta om de ? hur är den jämfört med min f7a (2003)

jo alltså du får ju nå fruktansvärt i stryk efter leden av en F7 inget snack om de den hänger ju fortfarande många nya maskiner.

M7 är ju boompy ride med mjuka dämpare som ger en svår kurvtagning och mycket arbete med kroppen. (inte för att jag e rädd för lite arbete). och tyvärr drar den mycket soppa.

men som har sagts så många gånger på detta forum så köp en boondocker och justera bränsleluft blandningen själv.

sen ha jag själv hört talas om en form av kil (fuel reducer) som man sätter in i bränsleslangen för att strypa flödet ? som tydligen ska vara bra.:evil:
 
B

Biosteel

oj allt beror ju på körningen men ibland får man räkna uppåt 4 liter milen. jag fick min över 5 liter milen ibland oxå. men kör man lungt (vilket dom inte är till för ) så kan man nog få dom under 2 med lite tur.