Köpråd IQ 440

rapp

Medlem
7 jan 2009
16
0
1
Västerås
Letar efter en Iq 440 så jag skulle uppskatta lite hjälp. Har tidigare inte ägt någon skoter men kört mkt cross och så. Har tänkt att köpa en 440 sen byta till en 600 motor i den men som sagt så vill jag ha lite hjälp med vad jag ska tänka på när jag är och kollar på en, hade tänkt mig en -05 -06:a. Vilka saker brukar krångla på dessa och vad är extra viktigt att jag kollar på. Tack på förhand ;)

MVH Johan
 

heden91

Aktiv medlem
6 apr 2008
82
0
6
jorm
du kan ju börja me å titta under skotern på framvangn 05/06 har haft problem me just de men annars så ska de inte vara så mycket har sj knäckt framvangnen på den ja hade innan å de var en 05
 

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Om du kan så skall du undvika 05:an inge fel i maskin men du måste jobba så mycket med boggin för att få mindre skidtryck, så köp helst 06:an.
har du tur kanske du hittar en 06 med nedsvarvade spindlar,
på 05:an måste du ha både, fixade spindlar och boggi
lycka till
Ps. kolla att dämparna inte läcker olja om det sitter
walker evans, har du tur så sitter det öhlins =))
 

rapp

Medlem
7 jan 2009
16
0
1
Västerås
du kan ju börja me å titta under skotern på framvangn 05/06 har haft problem me just de men annars så ska de inte vara så mycket har sj knäckt framvangnen på den ja hade innan å de var en 05
Okej då ska jag kolla upp det när jag åker och kollar :)
 

rapp

Medlem
7 jan 2009
16
0
1
Västerås
Om du kan så skall du undvika 05:an inge fel i maskin men du måste jobba så mycket med boggin för att få mindre skidtryck, så köp helst 06:an.
har du tur kanske du hittar en 06 med nedsvarvade spindlar,
på 05:an måste du ha både, fixade spindlar och boggi
lycka till
Ps. kolla att dämparna inte läcker olja om det sitter
walker evans, har du tur så sitter det öhlins =))
Tack för svaret, en liten fråga bara. Vad menas med skidtryck? Som sagt så blir det min första skoter så jag vet inte så jätte mkt, bara det jag har läst mig till ;):stupid: