köpråd edge x 600 -02

rally

Medlem
13 okt 2006
40
0
1
tjenare är sugen på edge x 600 -02 vad borde man kolla innan man köper?

och hur många hk har en sån?
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Det gamla vanliga beroende på hur långt dom har gått.
Tro man ska byta kedja vid 500mil eller nått sånt.
Det bästa är att kolla de allmänna skicket de brukar va ganska avgörande hur resten är (inte alltid men nästan).
Sen är det väll att kolla variatorerna så de inte e nå knas me dom.
Har själv en 700 -02, bra skoter bortsätt att man sitter för lågt på dom..
Men jag vet inte om de finns nå "standard" fel på dom!?
Har 126hk enligt VV, så kan tänka mig att 600cc ligger på runt 100+-
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
kolla cylindrarna jag har en 600 -01 som också läkte glykol och då upptäckte vi att ena cylindern var sprucken. Men jag har hört att dem har lite problem med just edge att dem kokar men men.... rolig skoter i alla fall:)
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Har 600 edge chassie från 02, och komforten är helskön, jag iförsig en clicker i boggien, men tycker att chassiet endå känns stabilt.
 

pantherik

Medlem
20 sept 2007
48
0
1
skellefteå
Råkat ut för samma sak på min ProX, verkar iofs bara vara en trasig slang men vet du vart din läckte? En polares Edge X 600 2002 kokade förövrigt veckan för jul. Hans motor klarade sig dock, det gjorde inte min :(

min läkte i en spricka i cyllindern men jag tror att den läker på fler ställen. hah min har kokat 3 ggr eller jag vet inte om den riktigt han koka men den börja gå dåligt för att den vart för varm. men det finns att köpa till en extra kylare för 1000 kr :)
 

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
min edge 600 kokade igår när jag var ute, fyllde på vatten/glykol, sen gick den bra, men idag när vi var ute å körde så har jag fått fylla på vatten/glykol jävligt ofta, typ 1 liter :S vet inte om de for ut så mkt igår när den kokade... hittar inga ställen där den läker, nån som vet va de kan va för fel ?