Köpråd: Crossfire 8/ Switchback 700 dragon

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
har tänkt köpa mig antingen en crossfire eller switchback runt 07-08. är sugen på 7/800 men crossfire 1000 hade också varit fränt!
för-/nackdelar med maskinerna?
körställning?
kända fel?
osv.
phazer moutain kan även vara intressant, dock EJ brp.
 
K

krickus

har tänkt köpa mig antingen en crossfire eller switchback runt 07-08. är sugen på 7/800 men crossfire 1000 hade också varit fränt!
för-/nackdelar med maskinerna?
körställning?
kända fel?
osv.
phazer moutain kan även vara intressant, dock EJ brp.
Phazer och crossfire är ju lite kontrast, en effektsvag lätt skoter och en rätt potent 1000 kubikare.

Jag har kört rätt mycket switchback, en ok skoter, inte mer.

Jag hade utan tvekan köpt en crossfire, 800 alt. 1000, det är en rolig och bra maskin med ordentligt med effekt.
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Phazer och crossfire är ju lite kontrast, en effektsvag lätt skoter och en rätt potent 1000 kubikare.

Jag har kört rätt mycket switchback, en ok skoter, inte mer.

Jag hade utan tvekan köpt en crossfire, 800 alt. 1000, det är en rolig och bra maskin med ordentligt med effekt.
varför hade du köpt crossfire?
varför är switchback bara "ok"?

90 visningar men "bara" ett svar??
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Crossfire. Haft en själv, jättebra på allt! Tar sig skitbra i lössnö (jämförelsevis) hyffsat snabb på leden. Swichback blev tyvärr värdelös i lössnö 07- framåt. Fråga mig inte varför.. Det bara är så. Finns trådar om ämnet, sök och du skall finna. Dom ändrade boggien och gjorde den kortare. Phazer är ju skittråkig..
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Crossfire. Haft en själv, jättebra på allt! Tar sig skitbra i lössnö (jämförelsevis) hyffsat snabb på leden. Swichback blev tyvärr värdelös i lössnö 07- framåt. Fråga mig inte varför.. Det bara är så. Finns trådar om ämnet, sök och du skall finna. Dom ändrade boggien och gjorde den kortare. Phazer är ju skittråkig..
okej! tackar tackar!
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Förra skotern var en crossfire 700 och det kan jag säga min nuvarande känns betydligt rappare. Och mer skottsäker motor än 700 cfi får du leta efter. Med det sagt så hade jag ändå gått på crossfiren då den är riktigt kompetent i lössnö i jämförelse och väldigt driftsäker.