Köpråd av arctic cat bear cat 550

supersimon97

Medlem
27 dec 2014
30
0
1
Åsarna
Tjena! Har en god väns - vän som ska sälja en Bearcat 550 av årsm. 1996 och jag är sjukt sugen. Kommer främst ha skotern till att åka och fiska, köra upp på fjället och kanske lite lössnö åkning (på enkel nivå alltså ingen klättring eller liknande). Den hade gått ca 700 mil och var i bra skick förutom att dynan hade nån spricka och liknande slitage som man får med åldern.

Det som gjorde mig mest intresserad av just denna skoter är att den har en 50mm matta monterad. Bredd sa han 42cm. Är detta möjligt att montera på denna skoter utan att modifiera? Kan det påverka hållbarheten eller liknande?

Så allmänt vad tror ni om denna för mina behov? Vore super med lite snabba svar :)
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Maskinen som sådan tror jag är vettig för de behov du skriver om. 550 motorn tycks hållbar, elstarten verkar krångla för många dock, sedan hurvida man behöver den eller ej är upp till var och en att avgöra.
Vad gäller mattan med 50mm kammar får någon annan svara. Men på det stora hela så om priset är rätt så kan den vara ett bra köp.
 

jaktviggen

Välkänd medlem
22 dec 2006
232
2
18
timrå
Det är en fin maskin
Det fanns både 340 ,440,550 av dom modellerna
550 widetrack sitter det 50cm matta på original
En otrolig stark dragare med en widerarioclutch sek variator som funkar kanoners
Jag hade en sån förut bearcat 550 wt årsm2000
Som föregående talare skriver om startmotor problem rassel
Och packboxbyten upp mot 1000 mil
Svårt komma under 2 litermilen med dom