Köpråd Arctic cat f800rr

Viggeby

Medlem
8 dec 2015
15
0
1
Tjenare. Eftersom att jag tagit förarbevis nu i år har jag börjat snegla på en skoter. Har fastnat lite för en Arctic cat f800rr -13.. Har därför försökt sökt på nätet efter andras åsikter om denna maskin men hittar mest jämförelser med längre maskiner.
Jag har kört skoter sedan jag var liten grabb och tycker det är kul att åka lite längre efter led men även att snurra i lössnö.

Så det jag undar är om någon här äger/har ägt en sådan och kan komma med tips, för och nackdelar o.s.v.. hur är den utanför leden i lite djupare snö? Kända fel? soppa förbrukning?

Om någon har andra förslag på andra modeller och ev. märke får ni gärna komma med förslag.
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Lär ju vara hyfsad utanför leden för att vara en kort då den har aningen längre matta och bra tryck i motorn.
Sen kanske du skulle gått upp på en XF (eller switchback assault/ renegade /freeride /xtx om annat märke) om du ska ut i pudret, finns ju "ledvariant" av xf:en med bara 38mm matta så den kanske är en bättre kompromiss. Bra pris på dem med, köp en 13 eller nyare då dem uppgraderades lite från första året.

Soppaförbrukning på led lär väl ligga runt 2l +/- beroende på tempo
 

Viggeby

Medlem
8 dec 2015
15
0
1
Tack för svar! Är även väldigt nyfikten att höra om någon har något "som är bra att veta" om rr:n, kända fel osv.