Köpguide Rev 800

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Hej!

Har just nu en Phazer Turbo -07 som jag är mycket nöjd med men eftersom jag nu bor lite väl långt söderut så vill jag byta till en 2taktare så man kan leka på sommarn också utan att förstöra skotern helt (vatten körning alltså).
Men det ska vi inte hänga upp oss på! för såklart är det främst vinter åkning som gäller =)

Saken är den att jag har kikat runt lite på priser och bestämmt mig för en rev 800. Mina frågor är då hur kvaliten är på skotern, vanliga fel, slitningar osv, you get the point...
Även nödvändiga/rekomenderade uppgraderingar om de nu skulle vara så att de behövs.:hmmmm:

Är tacksam för all info och hoppas ni hjälper mig trots att jag är yamaha förare :biggrin1:
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
dom är oftast sönderkörda i både chassie och motor.
motorerna rasar tyvär i löpande band.

OM man ska ha en sån och vill att det ska hålla skulle jag nog gärna ha plockat isär motorn och kolla upp lager samt rikta veven.
är nog inte allt för ovanligt att det bara stoppas i nya kolvar efter haveri.och behålla dom slitna cylindrarna och skev vevaxel.
balansera kan tyckas vara överskattat men jag tror att det är väldigt bra att göra det också.

som sagt.jag skulle aldrig våga äga en äldre rotax 800. mojoriteten av dom jag känner som ägt en har bara haft massor med problem.