Köpes, Gaswire Viper mountain 2003

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Som topic, har förstått att dom är längre en orginal wire till MM700.
Det är wiren med en som går till oljepumpen och den andra till förgasar bryggan.

Annar peka mig gärna till nån butik som har den (Yamaha orginal) eller pirat.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Ja körde med vire från duells på min -01 mm700 (kostar under 100 lappen ny) dock igentligen helt i onödan då man kan hooka om org. 90 graders böjen å dra vajern över luftburken istället för runt som org. å samma med oljepumpsvire. Så igentligen behöver du ingen ny alls. Har en begad org. gasvajer till salu om du inte vill förstöra din.

Var samma längd på mm700 org. vajer som den från viper m enda skillnaden att den går rakt upp från förgasarna istället för med en 90 graders böj i början. Finns även färdiga spår i luftburken att dra vajrarna i.
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
ok, men det sitter 8" styrhöjjare på min det är därför. orginal höjjare är väl bara hälften om ens det?
Tror du att med lite trixande att det går få fram runt 4" wire genom att dra den annorlunda?

Gasen är ok, men han ligger och drar lite på oljepumpen så står man på tomgång så sotar den lite.
bluddrar lite på lågvarv med, även fast reedspacers sitter monterade.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
jag körde med 6tums höjare och fatbar å de var ganska precis vad org. vajer klarade av.

Men de ger mycket att dra över burken istället för på sidan om. Slipade även upp lite grann i kanalen på burken så de blev lite finare böjar på vajrarna.

Om du söker finns de i en projekttråd om den skoter jag hade.