Köpa xrs eller XP?

B

Biosteel

Rev chassiet är bra men jag föredrar Xpn, har lätt klart bäst köregenskaper, framförallt så lätt.
skiljer ju 10 kg på maskinerna eller liknande så tanka mindre så kan du köpa xrz:en ist. för så stor skillnad gör de då fan inte. dessutom har ju xp sjukt mycket barnsjukdomar tyvärr som gör den högst opålitlig och om xrs:en låter jag det vara osagt.:ciao:

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
skiljer ju 10 kg på maskinerna eller liknande så tanka mindre så kan du köpa xrz:en ist. för så stor skillnad gör de då fan inte. dessutom har ju xp sjukt mycket barnsjukdomar tyvärr som gör den högst opålitlig och om xrs:en låter jag det vara osagt.:ciao:

Hur mycket det skiljer i vikt ska jag låta vara osagt men vikten sitter på "bättre" ställen på xpn samt bättre körställning har den med.....vilket ger bättre balans i luften, men reven är apsolut inte dålig på nått sätt, men min åsikt är att xpn är snäppet vassare. Har inte haft några sjukdommar på min -09.........

henrik.strandlund

Välkänd medlem
25 nov 2005
260
1
16
Sundsvall
www.easyridersoxsta.se
Har en x-rs 600 som jag tycker är det bästa jag kört. Går hur bra som helst och har aldrig haft några problem. Mattan bör bytas till 38 eller 44 för Rippsaw mattan som sitter på orginal fungerar bara på leden. Jag har kört både Xp 600 och XP 800 -09'or och tyckar att dessa är för fladdrig i framvagnen. Har kompisar som shimsat om orginal dämparna men det hjälper inte.

Tips för att få x-rs'en fulländad:
- Shimsa om dämparna.
- Byt ut skidorna till Powder PRO.
- Byt matta till 38 eller 44 + dubba den.
- Dreva ner om du vill att den ska bli lite rappare.
- Cudney Racing variatorkit
- OBS! Ingen slutburk. Blir sämre.

Sen är det bara föraren som avgör vem som kommer först...:rock:

4

426H

En kompis jag har hade en XRS 600, han slängde bara på en 44 mm matta och den reste som faen. Fast vem vet, han kanske dreva ned den 2 kugg om jag läste en kommentar rätt.
XRS 600 är ju trött som f_n. 116 hk eller vad har 600 sdi? Alla skotrar, tom et340 går att resa med lite teknik. Om man kan resa med fötterna i fotholkarna blir jag impad. :D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
XRS 600 är ju trött som f_n. 116 hk eller vad har 600 sdi? Alla skotrar, tom et340 går att resa med lite teknik. Om man kan resa med fötterna i fotholkarna blir jag impad. :D
Bara ta en RC 600/800 -06 med RCG boggie och 44as matta så står du med fötterna i holkarna och kör på rullen ;)