Köpa skoterglasögon

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag har sett någon skoterbutik som säljer glasögon som kan tona sig efter ljuset, skulle va rätt praktiskt. Någon som har provat sådana glasögon? Kommer inte ihåg vad dom hette och hittar inte igen sidan heller :(

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag har sett någon skoterbutik som säljer glasögon som kan tona sig efter ljuset, skulle va rätt praktiskt. Någon som har provat sådana glasögon? Kommer inte ihåg vad dom hette och hittar inte igen sidan heller :(
Var de "elektriska" som ex. en modern svetsskärm, eller var det helt sonika bara en polarisationslins?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Nä det var nog bara polarisationslins, märket kan ha varit italienskt och kostade runt 500:- kanske...ååh minnet är inte på topp!

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
Jag kör med ett par SPY targa II mini tror jag dom heter! Vanliga SPY targa II är ju för vinterbruk! Men jag har ett par mx goggles och då heter dom mini! SPY gör ju skit snygga brillor och är stryk tåliga!

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ja se på f-n kviiten rakt i bullseye :D Det var dom jag menade, priset är nedatt oxå, det kanske är bara skräp?

Nisse_XC700

Aktiv medlem
8 sept 2008
52
0
1
Avesta
Jag kör Dragon - MDX-Snow Goggle

Info från ridestore.se:
Goggle anpassad för snöskoter-åkning.
Linsen har dubbelglas och är ventilerad för att hålla imman borta.
- Anti FOG
- Fyrlagers foam
- Silicon behandlat band
Kostar 700 spänn och det var dom lätt värda

Vanhaniemi

Medlem
9 jan 2010
8
0
1
Luleå
Du efterfrågar vilka som är bra, men ett tips om negativa saker är väl inte helt fel hoppas jag.

I ren panik, enda affären som var öppen, så köpte jag biltemas för 170 spänn, dom var sköna osv, men när dom väl immat igen en gång så var det hopplöst resten av turen, dock -20 så det ställer ganska höga krav antar jag.

scott thermamax, baseras på Voltage X OTG är helt ok, men nässkyddet sitter riktigt dåligt, 1-2 dagar användning så var hålen för stora och skyddet lossnade hela tiden, dessutom så hjälpte det föga i -20, försökte köra med näsan framme under masken och nässkydd men jag förfrös kinderna.

nästa dag hade jag lagt en fin hinna av vatten och yes, bara att torka av när det blev blött, immade inget då.

foamlisten runt om var inte heller så värst bra i kylan, är det kallt, kör med mask som täcker allt.

kdjfg

Medlem
8 feb 2009
44
0
1
Västerås
Jag kör med Scott turboflow tycker jag funkar bra. Kör med klarlins än så länge och den ser man inga konturer alls med men har beställt en lins som heter Snowpeach, återstår att se hur den funkar. Annars så immar de inget förutom om man står still. Kosteade 680:- på Yamaha center.