köpa skoter

Eriic_

Medlem
10 maj 2007
14
0
1
tjenare, jag hade tänkt mig att köpa en skoter till vintern, som ska max kosta 25000..Vad rekomenderar ni om man vill ha en slit stark skoter för dom pengarna??
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
hej. vilken sorts skoter är du intresserad av?? vad ska du ha den till? hur är din körstil?
 

Eriic_

Medlem
10 maj 2007
14
0
1
är intresserad av en lek skoter som man kan resa kanska lätt med, och små hoppa lite med..=)
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Försök få tag i ett repobjekt billigt.. Du har ju sommaren på dig att fixa den. Jag köpte en edge x600 -01a öhlinare runtom utan gnista för 18 000:- och nu går den. :D

Jag hade en zl före och det var bara krångel... :(
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
Försök få tag i ett repobjekt billigt.. Du har ju sommaren på dig att fixa den. Jag köpte en edge x600 -01a öhlinare runtom utan gnista för 18 000:- och nu går den. :D
det är ett fruktansvärt bra klipp, själv skulle jag inte ens tvekat. hur mkt fick du lägga ut innan den började funka? vad var felet?
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Dom hade bara kopplat fel :).. Men dock så går den lite dåligt under ca 3000rpm men det ska nog gå fixa.
Det jag lagt ut är 200:- för en gasvajer och 250:- för en tempgivare :D..
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
köp dig en rave 670 94-96 grymt rolig maskin och dom e inte så dyra heller.
jag hade en sån som min första skoter
 

Lasu

Medlem
4 jul 2007
8
0
1
Kiruna
det är ju inte ofta man kör under dom varvtalen, nästan alla skotrar går ju iväg på högre:) ett fint kap tycker jag för dig ;) inte behöver den gå på tomgång




Dom hade bara kopplat fel :).. Men dock så går den lite dåligt under ca 3000rpm men det ska nog gå fixa.
Det jag lagt ut är 200:- för en gasvajer och 250:- för en tempgivare :D..
 

Lasu

Medlem
4 jul 2007
8
0
1
Kiruna
själv sänkte jag min IQ 600 H.O -07 när isen brast :'(
jag drog den torr så började min farbror att jag inte skulle starta den för hela motorn kan vara full med lera. men jag hade inte tid att kolla om det var lera för jag skulle åka till staden från min by. så jag lät min farbror som bor i byn dra den varje morgon och kväll sen när jag kom till baka nästa vecka kände vi hur varriatorn inte ville snurra så fint nå mera. Jag blev rätt så skrämd sen tog jag motorn till stan skulle skruva upp den men då gick en i nära släkten bort så jag orkade inte göra så mkt. sen efter ett tag så beslöt jag mig att skruva då gick inte det alls att snurra, så jag öppnade och jag fick se den värta synen, vevstaken hade rostat :'(
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
För dessa pengar rekommenderar jag en fin 500 a, t ex Polaris Indy 500, XC 500 eller Yamaha XTC 500. Det är lättkörda maskiner som går bra både på leden och i lössnö, dessutom är det mindre risk för sönderkörda/söndertrimmade maskiner i denna klass.:)
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
själv sänkte jag min IQ 600 H.O -07 när isen brast :'(
jag drog den torr så började min farbror att jag inte skulle starta den för hela motorn kan vara full med lera. men jag hade inte tid att kolla om det var lera för jag skulle åka till staden från min by. så jag lät min farbror som bor i byn dra den varje morgon och kväll sen när jag kom till baka nästa vecka kände vi hur varriatorn inte ville snurra så fint nå mera. Jag blev rätt så skrämd sen tog jag motorn till stan skulle skruva upp den men då gick en i nära släkten bort så jag orkade inte göra så mkt. sen efter ett tag så beslöt jag mig att skruva då gick inte det alls att snurra, så jag öppnade och jag fick se den värta synen, vevstaken hade rostat :'(
Ojdå det blir dyrt :(... Tror att det är viktigt att få igång den snabbt så alla lager och grejjer får smörjning. Det kanske räcker att du byter alla lager?
 

Lasu

Medlem
4 jul 2007
8
0
1
Kiruna
jo man ska ju hälst ha igång den snabbt. men min farbror är en envis jäkel så jag fick inte starta den :(

vi räknade med att det kan gå på 15000 att köpa en ny = /

fast det som också går som är bra det är att bada det som har rostat i fotogen eller i coca cola så ni vet.. jag har inte provat det ännu jag ska göra det innan jag sätter iväg nå pengar

Jo jag har hört det också om det inte släpper när jag har badat allt så ska jag testa byta lager :)
 
Last edited: