Köpa skoter?

LM.

Medlem
25 mar 2010
10
0
1
Kiruna
Jag har tänkt på att köpa en ny skoter för cirka mellan 1-15 000 :- jag vill ha en lätt gammal skoter men bra! jag är less på et'n nu, har tänkt på o köpa en Aktiv panther som jag tycker är en skön skoter. ge förslag på skotrar o lämna nån kommentar :nod:
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Mitt förslag är också en indy, borde gå att skaka fram en 500 med fox eller öhlinare i dämpningsväg för dom pengarna. Gav under 10 för min men då sitter det inga fancy stuff på den. Annars hade mitt andraval varit en zr 580 kanske.
 

yamaha et 700 pro

Välkänd medlem
29 aug 2009
250
0
16
vidsel
annars så har du "lynx gls, om man nu ska göra lite reklam^^" men jag har en lynx gls 3600 som går hur bra som helst, den har stål chassie, så den håller för det mesta och mycket, har du tur så kan du få med ölhins på köpet.
du har rotax snurran på +70 hk och en driftsäker maskin, lite längre matta och bredare, så snöframkomligheten är det inget prroblem med :)
ja, du hittar MYCKET info på det är forumet.

de ligger i 10k:- klassen, mycket skoter för pengarna, se till att du får en som rullat lite också :p om du e intresserad av en sån isf :)

/jonas
 

Dennis600

Medlem
23 mar 2010
12
0
1
Luleå
Kolla runt på en XCR 440, några av dom senare modellerna har runt 100 hk om jag inte har helt fel. Och dom kostar kring 10-15 tusen.
 

LM.

Medlem
25 mar 2010
10
0
1
Kiruna
Okej, det är bara det att 440cc motorer brukar vara så mkt skruvande i hela tiden, hade mer tänk på mellan 500-650cc. Tack för tipsen i alla fal :) ska kolla runt lite xD
 

LM.

Medlem
25 mar 2010
10
0
1
Kiruna
tråden skulle legat i köpråds delen.. men vad ska du ha den till? en indy tror jag på, riktig framvagn på dom iaf!
Hade tänkt en skoter som går bra i mjuksnön och är lätt att klättra med, Indy borde gå, men det beror på vad för indy xD