Köpa skoter på distans (Kalix)

Et250

Aktiv medlem
8 jan 2006
77
0
6
Hej!

Jag har hittat några intressanta skotrar hos firman Kalix Maskiner.Enligt deras annonser så ordnar de med frakt mm.Det verkar ju bra då jag bor i Örnsköldsviks-trakten,en bit bort med andra ord.Tänkte höra om ni som köpt skoter av dem på detta vis kan ge lite info hur det fungerade bra/dåligt mm. betalning försäkring och så.Är det ett seriöst företag?

Jag ska slå en pling på måndag,men skriv gärna en rad ni som handlat av dem.Tack på förhand från en återfalls-skoteråkare.
Mvh
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Ett seriöst företag skulle jag säga, hur det fungerar med frakten/betalning och försäkrning mm får någon annan säga.
 

Hefta

Medlem
16 feb 2010
46
0
1
Det är ett seriöst företag ja. Sen så vet jag inte hur det blir när dom ska frakta men jag har aldrig hört om någon som ska ha haft problem med betalning, försäkring os.v
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Dom har en butik i luleå och en i kalix.
Ja dom är seriösa, köpten även min skoter där.
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Köpte min där oxå, inga som helst problem. Hur bra att göra med som helst. Köpte min på hösten, fick den nerskickad med posten. Rekomenderas starkt!
 

TobbeP

Välkänd medlem
15 dec 2008
182
0
6
köpte min där också, funkade bra, den skar även efter 2 månader men dom har ju 3mån funktionsgaranti så dom lagade det åt mig:)
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
en av dom största säljarna av skotrar i sverige, han är så stor att han tom köper upp alla restskotrar som generalagenten har när säsongen är över och säljer dom året efter.
eftersom att han säljer så mycket skotrar så köper han dom utan garanti från generalagenten och kan därför hålla lite bättre priser än övriga.

http://www.allabolag.se/5561863084
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Hittade även en inaktiv annons på annonsbörsen,samma skoter fast då i luleå?
Inget att vara rädd för, dom skickar skotrar mellan butikerna för att så många kunder som möjligt ska få se dom.

Jag handlar där och ENDAST där. Riktigt seriöst företag!
 

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Tänkt på att det inte är säkert att posten står för ev skador som uppkommer under transport om maskinen skickas!