Köpa skoter nu till vintern, men vilken?

14 aug 2007
18
0
1
hemma
Skriv ner era förslag på skotrar, det ska vara en 600-700cc kring årsm -00
Den ska inte ta så mkt bensin, och den ska hålla bra för lite hopp och så:)
Ni kan gärna skriva flera skotrar som ni rekomenderar och skriv hur mkt bensin dom tar. :rolleyes:
 

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Enduro 600 -01/-02, Grym fjädring och går kanon motormässigt. Tar väl som en vanlig skoter runt 2,5 liter milen blandad körning. Riktigt mycket skoter för pengarna.

Det är den skotern jag hade satsat på i ditt fall!
 

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
Enduro är en bra maskin, men också syskonet mxz. Tänk på när du köper en skoter i den årsm/pris att den är servad och skött enligt boken. Skicket brukar ge en fingervisning om hur skotern är skött!

Hur som helst, lycka till med ditt köp!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag tycker du skall satsa på en Edge x 600/700, driftsäkra och en bra skoter helt enkelt
 
14 aug 2007
18
0
1
hemma
Tack :D
Men vad ska man betala för en Lynx Enduro 600SP -02?
Finns det några vanliga fel som man ska vara extra noggran att kolla innan man köper en? Och vad ska man kolla egentligen? Mitt första skoter köp så är väldigt ovan. Som sagt det är ju sommar nu och skulle vela ha råd på vad man kollar?
Tack på förhand :)
 

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Runt 38k för en maskin i bra skick. Kolla fotstegen (ganska veka), huven (har tendens till att spricka ganska lätt), variatorer, mattan, m,m.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tack :D
Men vad ska man betala för en Lynx Enduro 600SP -02?
Finns det några vanliga fel som man ska vara extra noggran att kolla innan man köper en? Och vad ska man kolla egentligen? Mitt första skoter köp så är väldigt ovan. Som sagt det är ju sommar nu och skulle vela ha råd på vad man kollar?
Tack på förhand :)
Ett starkt tips, fråga mycket, sen kolla allt.. va inte rädd att gå igenom den ordentligt. Med tanke på att en skoter kan se fin ut på utsidan och vara heltslut under.

Saker att kolla, startar den lätt, rakt chassie, dämpare, fotsteg, plaster, dynan, glapp i styret, tätt avgassystem, bra komp. , ta gärna med dig en komp mätare. , mattan, är den bytt? eller orginal? servicebok? kvitton på service.. Listan kan bli hur lång som helst, men det är bara några få tips!

runt 40k ska man väl ge för en -02 enduro om den är i fint skick!

//Rasmus
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
Ett starkt tips, fråga mycket, sen kolla allt.. va inte rädd att gå igenom den ordentligt. Med tanke på att en skoter kan se fin ut på utsidan och vara heltslut under.

Saker att kolla, startar den lätt, rakt chassie, dämpare, fotsteg, plaster, dynan, glapp i styret, tätt avgassystem, bra komp. , ta gärna med dig en komp mätare. , mattan, är den bytt? eller orginal? servicebok? kvitton på service.. Listan kan bli hur lång som helst, men det är bara några få tips!

runt 40k ska man väl ge för en -02 enduro om den är i fint skick!

//Rasmus
Vad ska komp mätaren stå på, vilket värde ska den ligga på?