Köpa Ski Doo Mxz 500 (hjälp)

Masen_racing

Medlem
31 dec 2009
26
0
1
Dalarna
Tjena hejsan !

Har lite funderingar på en Ski Doo Mxz 500 (Ratax) 01a. Det är nämligen så att min brorsa har tröttna på skotran nu bara så här och vill sälja iväg den :hmmmm2::tape: Och nu har han frågat mig om jag vill köpa den. Och han vill även att jag ska köpa den helst. Han sa ett pris bara så där 18.000 lök. Dvs säga dyrt eller billigt i befentligt skick ?

Men har liksom inte sagt ja eller nej än. Det är liksom jag som har kört den hela vintern nu bara :hahaha:Och vad jag tycker så går den mkt bra, den har precis passera 700 mil nu.

Det ända som jag är osäker på är lite saker innan jag säger ja eller nej till köpet.

*Variatorvikterna börja låta illa (Dyrt/svårt eller ?)

*Sedan finns det en extra matta hemma då den andra är tvärslut, och fundering på att byta (Svårt ?)

Annars går motorn som en dröm och inte har några problem alls med.

Tacksam för alla svar ni har (Är en nybörjare på skotran)

Mvh Masen.

27 sept 2009
6
0
1
Östersund
Jag tyckte 18,000 lät ganska sjyst jag.:biggrin1:
Kolla på blocket vad du får för skotrar för 18 och jämför.
Vet dock inte hur svårt det är att byta matta men det är bara att skruva och läsa och fråga folk så lär man sig ju och det är alltid kul att lära sig:blabla:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Tycker det låter som ett riktigt bra pris! Ta upp variatorn och kolla om det behövs bytas ut något. Inget större jobb.
Bytte matta på edge:n ifjol med hjälp av en kompis.. Tog lite tid men tycker inte det var så svårt som jag trodde det skulle vara.

Masen_racing

Medlem
31 dec 2009
26
0
1
Dalarna
Jag tyckte 18,000 lät ganska sjyst jag.:biggrin1:
Kolla på blocket vad du får för skotrar för 18 och jämför.
Vet dock inte hur svårt det är att byta matta men det är bara att skruva och läsa och fråga folk så lär man sig ju och det är alltid kul att lära sig:blabla:

Jo jag kika lite på blocket nu och den är en bra affär man gör om jag köper. Det tråkiga är att jag inte har pengar. Men har en Volvo S70 till salu eller en S4a som ska säljas pgr av skoter köp :D

Fick lite tips av en kille här inne som hade bytt och sa de tar några timmar första gången :blabla: Men de får man ta till somarn isf :biggrin1: !!!

Masen_racing

Medlem
31 dec 2009
26
0
1
Dalarna
Tycker det låter som ett riktigt bra pris! Ta upp variatorn och kolla om det behövs bytas ut något. Inget större jobb.
Bytte matta på edge:n ifjol med hjälp av en kompis.. Tog lite tid men tycker inte det var så svårt som jag trodde det skulle vara.

Angående variator är det svårt att fixa ? Vad jag har hört är att man kan ta av sin gammla sedan byta in den mot en ny renoverad ? Låter ju sjukt mkt bättre bara :biggrin1:

Sedan mattan är skallen som får tänka till sig bara ;) Nu när man har slutat med bilmekande och ska sälja iväg sådan trök så har man 60 kvm garage för en skoter bara :hmmmm: HAHA !

Priset låter som en bra för en sådan häftig skoter alltså :biggrin1: Mxz 500 låter lite men man kan ju trimma också ;)

Mvh