Köpa Pro X2 800

Jons

Medlem
17 feb 2007
32
0
1
Funderar på en Pro X2 800.
Är det någon som kan ge lite info om bränsleförbrukning och annat som underlättar vid ett eventuellt köp.

Är det en bra skoter överlag? problem?
 

Racer_M

Aktiv medlem
5 dec 2007
68
0
6
Sundsvall
Jag har ägt min i 2 månader och är super nöjd!!
Har inte mätt exact men drar ca 2.5l/mil (hårdkörning)

Fjädringen är som en dröm i mina mått.
Tjejen klagar inte heller när hon åker..

KÖP!

Funderar på en Pro X2 800.
Är det någon som kan ge lite info om bränsleförbrukning och annat som underlättar vid ett eventuellt köp.

Är det en bra skoter överlag? problem?
 
B

Biosteel

har hört att det kan finnas mycket problem med motorkuddarna och variatorn men säkert bara ett måndagsexemplar som jag sög .. riktigt fina skotrar :)
 

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Hej, jag ska inte uttala mig jag skulle gärna vilja ha en Prox 2 fast en 600. Jag vet inte, men jag har hört att det finns motorproblem på 800rorna annars tror jag det är en riktigt fin skoter!
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jag har ägt min i 2 månader och är super nöjd!!
Har inte mätt exact men drar ca 2.5l/mil (hårdkörning)

Fjädringen är som en dröm i mina mått.
Tjejen klagar inte heller när hon åker..

KÖP!
Håller med! Jag är också grymt nöjd med min 700a. Var i ammarnäs under nyår och då snittade den 2,1L/mil. Låg ju inte på maxvarv hela tiden men jag körde hårdare än blandad körning iaf. Blev nästan chokad så lite den drog, var van med 3L/mil.
Har kört att vissa haft problem med 800an, finns skrivet på forumet, därför valde jag 700an som dessutom anses vara väldigt driftsäker.
Dämparna är helt ***** underbara, när dom är omschimsade rätt. Kolla på det noga för dom hade inte bra orginalinställning.
Och sen tycker jag också att den är riktigt snygg. Så det är inte ett dåligt köp.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Polaris har uppgett torrvikten till 494,1lb = 224,1kg.

Dom är fruktansvärt lätta i baken, jämfört med äldre polariser. Väldigt lätta att lyfta loss när man lyckats köra fast.
 

johan_023

Medlem
2 mar 2008
34
0
1
falun
Min ligger på ca2,5-3,5 men då är det inte lugn körning. Är kanonfin att köra på led, sitter som gjuten i snön så de är bara och hålla i så länge man vågar.