Köpa Phazer?

kona_92

Välkänd medlem
18 jul 2008
204
0
16
sollefteå
fördelar: lätt, smidig, drar lite bensin, billig försäkring, skön att sitta på, finns säkert några till också.
nackdelar: lite trött om den är original, dåligt schimsade dämpare (bara på -07an) finns säkert några till där också men det här är vad jag kommer på just nu.

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
fördelar: lätt, smidig, drar lite bensin, billig försäkring, skön att sitta på, finns säkert några till också.
nackdelar: lite trött om den är original, dåligt schimsade dämpare (bara på -07an) finns säkert några till där också men det här är vad jag kommer på just nu.
Okej, är det svårt att få den att gå lite värre eller?

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
fördelar : modern motor, bra körställning, pigg för att vara 500cc fyrtakt,
skön att köra efter led

nackdelar: drar inte så lite som man får höra av alla, ca 2l/mil tog vår phazer,
liten tank
enormt dålig framkomlighets förmåga i löst före,
går inte så fort efter led som det känns
ful design

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Känns inte som ett helt optimalt byte, från en racingmaskin till en instegs "budgetmaskin".
Nu kanske du inte alls gillar iq:n som den är men det går att få den mer mänskilig om man vill. tex shimsa dämparna, korta spindlarna i framvagnen och byta till tex 600 motor.

kona_92

Välkänd medlem
18 jul 2008
204
0
16
sollefteå
Okej, är det svårt att få den att gå lite värre eller?
variator kitt och bränslebox är väll de man först tänker på.
ska gå bra mycket bättre då.

den går ca 120 med original drevning, men den är jävl**t lågt drevad original, så köper du ett variator kitt och drevar upp den några kugg så kommer den gå betydligt snabbare.

jag hade 38as matta på min och ett par mountain skidor och den gick hur bra som hellst i snön. (för att vara kort)