Köpa nyare arctic cat?

Skurenskoter

Välkänd medlem
1 feb 2013
150
0
6
Skellefteå
Hej! Nu är det dags att börja fundera vad man ska ha för skoter till nästa säsong. Jag har tidigare kört genom åren, Srv, cougar, formula, och nu den sista en edge 500. Men den gick aldrig som den skulle så man kan ju räkna med att jag bara kört skotrar som haft runt 50hk.

Min körning är rätt så mycket ospårat. Men det händer ju att man kör efter leden när man följer den äldre generationen i släktet. Som sagt, att leka runt på en okörd myr, och burka. ja allt man kan göra gör jag. på början av säsongerna brukar jag fara å skråa i dikerna.

Min budget ligger på 30 000, men kan vika mig max till 35 000. ( Har 40 000 igentligen, men ska ta skoterkort, köpa ny hjälm etc. ). Skotrarna jag har kollat på är,
*Arctic cat M5? Ge synpunkter, hört att denna motor är drifttålig men inte så mycket å köra med. Men jag är inte personen som vill vara först över sjön.
Arctic Cat F5? Som sagt synpunkter, har hört att dom här har mer att köra med än M5:an, dock är denna kortare?
Arctic Cat F7? Finns många ute på blocket, men man vet ju aldrig hur söndertuktade dom är.

Som sagt, ge synpunkter på dom tre jag skrev här. T.ex hur bra motorn håller, mattan. Servicear? Barndomsfel etc.


// SkurenSkoter!:eviltongue: