Köpa importerad skoter från tyskland? (Summit -09)

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
Hej
Jag har hittat en skoter som jag är intresserad av, det är en helt ny Ski-doo Summit XP -09a. Priset är sjukt billigt och vill därför ha snabba svar. Skotern är intagen i från tyskland och är eu-märkt, den är inte besiktad ännu men han ska besikta den innan han säljer den. Finns det några nackdelar med skotern förutom att det står import på registreringspapprerna?
Måste jag göra något speciellt med skotern till skillnad ifrån om jag skulle ha en svensk sådan?
Med andra ord - skiljer sig skotern något till skillnad från en icke importerad?

Tack på förhand
MVH Simon

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Skicka länken. Om det är den jag tror så kommer du bli lurad!
Det är massa lurare ute på blocket nu

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
"Är det för billigt för att vara sant så är det troligtvis också så" eller hur den gick nu igen.
Tyskland... bara när jag hör det så skulle jag bli skeptisk som bara den. Men visst, får man se skotern man ska köpa och får ta med sig den direkt när man har betalat så är det ok, annars kan du göra dig beredd på att bli lurad.
Får man fråga hur mycket han begär för den?

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Är helt övertygad om att ski-doo summit xp -09 kostar mer än 59'(+frakt/tull/moms,mm) hos en handlare i usa.
Men av sitt goda hjärta så gör han en back affär bara för att nån i sverige ska få en direktimporterad skoter.

Hur ser en eu märkt skoter ut,till skillnad från en icke eu märkt sådan?

Vill man sälja och är seriös,så brukar man väl sätta ut sitt namn åtminstone.....det brukar då jag göra.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Har aldrig i mitt liv ens hört talas om att folk kör skoter i Tyskland. Däremot Schweitz och alperna. Tror inte den där annonsen är något vidare seriös. Ring han och kolla upp

P-engström

Aktiv medlem
3 okt 2008
96
0
6
sollefteå
Ja jag tror inte på det. så ***** billigt är det inte att importera en skoter, 59tusen för en summit 09a?:O jag skulle inte ens börja fundera på att köpa nått sånt. föresten numret tillhörde en viss morgan taikon, som tydligen vill vara lite hemlig. vem vet, ja skulle inte låta mig luras.

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
Är helt övertygad om att ski-doo summit xp -09 kostar mer än 59'(+frakt/tull/moms,mm) hos en handlare i usa.
Men av sitt goda hjärta så gör han en back affär bara för att nån i sverige ska få en direktimporterad skoter.

Hur ser en eu märkt skoter ut,till skillnad från en icke eu märkt sådan?

Vill man sälja och är seriös,så brukar man väl sätta ut sitt namn åtminstone.....det brukar då jag göra.
Så tänkte jag också, men det är så billigt satt man vill tro på det, men kommer inte "köpa" någon