Köpa hjälm från "over there"

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jaa det är helt sant. Gäller ju inte bara hjälmar utan att delar till alla fordon. Av det jag köpt i år till skoter är då 95% från USA/England. Många delar till bilen köper jag också från england.

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Visst Stelt och Aviator är sjukt snygga hjälmar.
Men lite över min budget.

Dome är mer i min prisklass just nu, ~1200:- inkl. frakt.
Men är den mycket sämre?
Är man dumsnål om man köper en billigare hjälm?
Ja, den väger mer. Men kör inte så många mil/år så att jag tror att det är något problem.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Beställde från dirtbikebitz.com, 3st hjälmar. Gick lätt och smidigt, inga problem. Vart väl inte imponerad av att de var snabba men skulle inte gnälla på att dom var långsamma heller plus att det inte är aktuellt att använda den än riktigt så man hade ju ingen brådska.

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
La just en beställning från dirtbikeexpress. Hur lång tid kan det ta att få hem hjälmarna? 2-3 veckor?

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Om man vill kolla upp sin beställning lite bättre än Parcelforce egna hemsida, så kan man gå in på:
http://www.gls-group.net/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/EN/5004.htm
Och fylla i sitt "tracking number" som man får i sitt mail från Dirtbikeexpress i rutan där det står "Parcel Numbers".

Sen tar du det "Parcel Number" du får fram. Går in på:
http://www.privatpaket.se/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main?data.node.id=25486&data.language.id=1
Och fyller i det i rutan "Referens".

Så, nu kan du följa hela transporten. (Vilket kan vara bra om man är stressad - kan slippa vänta på en avi.)
Man kan säkert göra på något annat sätt. Men så gjorde jag.

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Fick paketet idag. Måste säga att det var mycket smidigt att beställa från dirtbikeexpress. Vi klura ett tag med betalningen men annars tycker jag det var lätt och snabb leverans. 5 av 5 pudersvängar

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Uppdaterar här med att rekommendera fc-moto som edvinsjolund tipsade om. Dom kanske inte var billigast på alla hjälmar men Shoei WFX som jag köpte blev efter att allt var betalt över 2000kr billigare än vad de är i Sverige.
Frakttiden blev 3-4dagar med ups.