Köpa hjälm från "over there"

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Köpte en Airoh stelt colour och den betalade jag 2300kr för inkl frakt och den lokala handlaren skulle ha 4700kr.
den hjälmen finns i sverige för 2300kr, men det är nog replica varianten som är mycket billigare.
kanske det finns replica av stelt flip också? och det är därför du bara får 427 kronors skillnad
(ingen aning vad som skiljer en replica mot en vanlig)

Den vita aviator var snygg

Tomicke

Välkänd medlem
25 feb 2010
200
0
16
Värmland
Du åker på tull och moms om tullen tar paketet om du handlar av icke EU land.
Men en del märker ju Paketet som "gift" och då rinner det igenom.
Men gör du en bra deal så har du råd att ge staten lite kosing ;o)

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Köpte en Airoh stelt colour och den betalade jag 2300kr för inkl frakt och den lokala handlaren skulle ha 4700kr.
den hjälmen finns i sverige för 2300kr, men det är nog replica varianten som är mycket billigare.
kanske det finns replica av stelt flip också? och det är därför du bara får 427 kronors skillnad
(ingen aning vad som skiljer en replica mot en vanlig)

Den vita aviator var snygg
Nej de e ingen easy... de är 950g hjälmen, den finns inte i stelt easy som är den tyngre å billigare hjälmen...

Ja den ser fin ut aviator vit. skulle dock vilja se den modellen live, dom kanske har den på Abris i Mora på skoterns dag på lördag, dom säljer ju airoh om jag inte minns fel...

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Tyckte Stelt var snygg tidigare men efter att ha sett Aviator så är man ju helt såld. Riktigt grymma former tycker jag.

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
T.N.T :
Jo, jag kikade där innan jag beställde från dirtbikexpress.
Dock fanns tex min modell, moonracer, endast i XS på mx24, förmodligen därför det är ett lägre pris på den också :)

Köpte min hjälm via paypal, hur enkelt som helst. tog 4 arbetsdagar!

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
T.N.T :
Jo, jag kikade där innan jag beställde från dirtbikexpress.
Dock fanns tex min modell, moonracer, endast i XS på mx24, förmodligen därför det är ett lägre pris på den också :)

Köpte min hjälm via paypal, hur enkelt som helst. tog 4 arbetsdagar!
För några månader sen fanns de ett 10tal i varje stl. på alla steltmodeller så det tror jag inte, jag tror dom vill sälja på kvantitét istället för att ta ockerpriser som alla andra... Säljer dom dubbelt så många hjälmar till de priset så blir de ju mer vinst exempelvis...

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Dom var ju grymt mycket dyrare därimot. Aviator, £360 jämfört med £539.. :)
Jag var inte sugen på att jämföra alla tusentals grejer först innan jag postade.
Säkert är det någonting som är billigare också om du letar dig fram.

Dock var det en rejäl skillnad i pris på just den. :)