Köpa fyrtaktare

Barka

Medlem
22 jan 2006
12
0
1
Hej.
Har nu sålt min lynx,och har tänkt köpa mig en yamaha fyrtaktare.Vill slippa kolvbyten och skruvande.Vad ska man köpa?Är sugen på en rx1,vad är de för skillnad mellan rx1 le/er/warrior?=03 erna börjar de ju bli rätt kurs på,är de en bra skoter eller ska man satsa på en 04 a?Vad har rx1 warrior för orginal matta?Är dom lika pigg som en 2 takt 800?
Har aldrig kört nån så de skulle vara kul att höra vad ni tycker?
Mvh barka
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Tjena

Kul att du tittar på Yamaha och deras fyrtaktare. Skillnaden mellan RX1 och Warrior är matt längden (345cm på Warriorn och 32mm kammar och Ripsaw mönster) skillnaden mellan le och dom där tror jag endast är kosmetisk Warriorn var Svart i grundutförande och dett kostade några tusen extra att få den Silver/röd observera att jag inte är säker att detta är enda skillnaden men det är vad jag hört. Prestanda mässigt är den i standard utförande ganska precis som en 800cc 2-takt kanske lite mer. Min ligger på 1,5-1,7L milen vid ganska tuff körning. Tycker detta är en SUPER skoter och klart beroendeframkallande du kommer absolut inte att bli missnöjd med den om du köper en.

Lycka till
Daniel
 

AnteNord

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
51
På plats
www.kartman.se
Det går att få lös "nya" RX Warrior -04 för strax under 90 lapp numera.


Barka, det finns en del andra länkar på detta forum som just behandlar olika typer av Yama 4t.

Titta där åxå....