Köpa biltema hjälm till skoter?

inzaight

Aktiv medlem
28 feb 2010
80
0
6
luleå
tja alla.


min budget är rätt så liten så jag har inte råd med värsting hjälmar.

jag tänkte köpa först en hjälm från biltema ,
så ser den ut. men tror ni det blir kallt om man kör skoter med den?
jag tänkte också köpa goggles från biltema:



tror ni det blir bra så länge? jag kommer givetvis köpa nya när jag har sparat. :)
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Kallt vet jag inte, Beror väl på vad du har under.

Hjälmen borde väl inte vara mycket sämre än andra hjälmar?
Kör själv med Airoh Dome Fear

De glasögonen kör jag med. Väldigt nöjd med dem. Billiga och bra.
Har börjat imma lite nu på sista tiden (endast när man står still längre stunder), men ska fixa det med typ diskmedel.
 

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
Jag har aldrig riktigt förstått varför alla är så rädda för biltema grejjer, visst de kanske är lite billigare men oftast är det ju nästan samma saker som "riktiga" märken fast billigare.

Jag har då aldrig haft problem med biltemat saker
 

Radwan

Aktiv medlem
16 feb 2009
64
0
6
En kompis hade en biltema hjälm och den släppte "inredningen" på, men vet ej om han hade otur eller om det var ett måndagsexemplar!
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
tror sverker hade något test på "plus" och då vann biltema hjälmen eller om det var jula hjälm över 3-4000 kroners hjälm...
 

Tomicke

Välkänd medlem
25 feb 2010
200
0
16
Värmland
Testa att .biltemas hjälm sitter fint och inte är för tung.
AGV, Shoi och ARAI är ju topp hjälmar men ja har aldrig provat en SHOI som passat bra.
Och en hjälm ska du ju inte använda i all evighet så köp du en billigare som sitter riktigt bra. men för tusan KÖP INTE utan du provat hjälmen först,

Nolan har oxå riktigt bra hjälmar med hummant pris.

så kan du ju byta upp dig när du har bättre ställt i kassan.
/Mikael
 

kdjfg

Medlem
8 feb 2009
44
0
1
Västerås
KÖr också med biltema hjälm. Kallt för mun och haka men det är avhjälpt med balaklava eller vad det nu heter. Har Scott turboflow med snowpeach glas, funkar jättebra men var allt annat än billiga ca 900 :- med glas...:worried:

Tycker inte alls den är tung.
 

JohnVanB

Välkänd medlem
28 dec 2005
148
0
6
Timrå
kolla vikten på den kan bli lite tungt åt nacken efter några timmars körning
Nej nej, den väger inte mer än andra hjälmar....
Har testat, det mesta i hjälmväg och det ör absolut inget fel på biltemas hjälmar. Klart prisvärda...
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Dessa googles du visar kör jag med, dom immar när man står stilla - försvinner direkt bara du åker iväg.
Hjälmen du visade har en polare till mig, han har inte klagat. Och du behöver inte mössa, du kommer inte frysa men jag rekommenderar en neoprenmask. Du kan få en "märkeslös" mask för under 200 lappen.

Lycka till.