Köp Oreggad Skoter till Pojken?

NojjaN

Medlem
30 sept 2012
26
0
1
Hassela
www.youtube.com
Hej! Har en Pojk som är 13 år gammal och han har kört skoter sen han var 4 år
-MiniSkoter-Ski-doo 380F-Polaris dragon 800-Polaris iq 600- Arctic cat F8- Och nu vill han ha någon egen skoter så vi kan åka tillsammans. då undrar jag om jag ska kosta på en Reggad skoter som han inte får kör. Eller ska man köpa en Oreggad Skoter szom han inte hller får köra, Men som är billagre då..
Vet inte vad som är bäst

Tacksam För svar

//Noah!
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Lär ju inte bli så mycket billigare om han nu åker fast om skotern är oreggad.
Huruvida dom lägger det på honom eller dig vet ju inte jag, men det känns lite onödigt..

Lite likt som att ska jag stjäla en bil innan jag rånar systembolaget eller ska jag ta min egen..
-Slipper ju bilstöld iaf.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Precis. Om du köper en oreggad så bryter du/han ju mot lagen på två sätt. Det kan ju knappast vara bättre. Jag skulle köpt en reggad, går ju att få tag på rätt billiga såna med.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Om pojken kör på någon med en oreggad maskin så har du ju verkligen tjänat pengar. Vad tänker du med?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Tycker du inte ska skriva här att du medvetet tänker låta din minderåriga pojk köra skoter bland "oss andra".

Än om vi alla gjort det är det inte lagligt, och detta forum brukar väll inte uppmuntra sådant.

Köp en reggad för övrigt.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Oreggat = oförsäkrat = du blir skadeståndsskyldig = kan kosta miljoner om det blir en olycka som tex orsakar invaliditet etc...

Så jävla dumt att man, ursäkta mig, blir förbannad bara av vetskapen att det finns de som frågar om sådant.

Fostra pojken till att ha gott omdöme i rättsliga ting och vara rädd om andra.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Oreggat = oförsäkrat = du blir skadeståndsskyldig = kan kosta miljoner om det blir en olycka som tex orsakar invaliditet etc...

Så jävla dumt att man, ursäkta mig, blir förbannad bara av vetskapen att det finns de som frågar om sådant.

Fostra pojken till att ha gott omdöme i rättsliga ting och vara rädd om andra.
Håller med till 100%.