köp av styrhöjare!

4

426H

Kvist, är det en 2010:a du har? Har också hört att det är kortare kablar på dom. Likaså om det inte är x-paketet så brukar det vara kortare kablar. Köp en sån här så kan du ställa höjden:

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
jag har en 09 och vilket jag har hört så ska en 20.5 cm BRP styrhöjare passa men man då lär man ha kablarna utanför höjaren och inte innuti, inte sant ?

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Kvist, är det en 2010:a du har? Har också hört att det är kortare kablar på dom. Likaså om det inte är x-paketet så brukar det vara kortare kablar. Köp en sån här så kan du ställa höjden:
Vart köper man denna höjare?

// Tomas

TylerD

Aktiv medlem
8 sept 2009
86
0
6
Dalarna
var och snackade med min lokala handlare idag och han hade bara brp 20.5cm hemma men han sa att den skulle passa på min maskin om jag drog om bromsslangen lite. 860:- skulle han ha för den.

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Har köpt den ställbara de säljer på Rinab. Den ska på en Renegade X e-tec 09 så jag kan meddela till helgen om det gick bra eller inte!

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Fasiken vad jobbigt det "verkar" att byta styrhöjare på XP'n då!
Hur gör jag lättast med elkablarna och gasvajern för att få dem "ur" styrhöjaren? :)

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
du får skruva isär den där dosan till vänster på styret sitter med 4 skruv sen i den så e de bara kontakter som du drar ur! 3 st tror ja de va.
sen gaswiren får du haka av i tumgasen..
sen var de inte så mycket mer.. kan ju ta en såg och såga av den gamla styrhöjaren också men ej att rekomendera om du ska ha den på vid försäljning eller nåt..:tape::nuts:

4

426H

Hur mycket är en originalhöjare värd? Ligger väl och dräller i varenda ski-doo och före detta ski-doo ägares garage?
Klipp upp skiten med en plåtsax, tar 10 sekunder.

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Fasiken vad jobbigt det "verkar" att byta styrhöjare på XP'n då!
Hur gör jag lättast med elkablarna och gasvajern för att få dem "ur" styrhöjaren? :)
Plocka bort multiinstumentet, där bakom sitter det två snabbkontakter som är bara att dra isär och ta det den vägen ist, mycket smidigare än att ta isär allt uppe vid styret.

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Jag tror jag försöker på första alternativet, Renegadexxx's.
Visste inte att det gick att koppla ur i den dosan, får ställa skotern i garage och prova någon dag :)

Mxz_800.. är det verkligen lättare att ta bort den? :O Aja, vet inte hur man gör men får kika :) Huvudsaken är att jag vet att det går!

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Jag tyckte det gick utmärkt att gå den vägen, du har två jack på ovansidan på instumentet, stoppa in en tunn mejsel där och dra ut hela paketet, lossa kontakten från instumentet, sen ser du kablarna med konkakterna som går upp till styret, bara att dra isär, kan kanske bli tvungen att lossa plasten runt styret för att få upp kablarna, sitter med fem skruvar bara, inga problem:)

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Jag har testat båda sätten losa uppe på styret i dosan tyckte ja var pilligt å krångligt två kontakter men sen satt det en liten kabel bakom en panel inne i dosan där man skulle ha en mini mini torx å lossa med, så skruvade tillbaks allt å tog den andra vägen ut me instrumenthuset är enkelt losa två stora kontakter sen dra igenom kablarnA, men man får lossa lite plastkåpor runt tanken å det men går rätt enkelt tycker den vägen är enklare inte lika pilligt

Kan tilläga att på renegaden-10:an var ja tvungen att köpa en längre bromsslang å skaffa en gasvajerförlängaren när ja monterade en 8" 205mm höjare

Last edited:

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
Nu har jag monterat min styrhöjare 8", blev helt perfekt för min längd och behövde inte förlänga lr dra om någonting !