Köp av RMK 600 -03

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Hallå!

Har hittat en fin Rmk 600 -03 och har några frågor.

-03 visst är det en ves motor?
Upplevs inte en 600 slö med en 51 mm matta? Visst jämnför man med en 800 så känns den kanske slö men det den kanske itne är hopplöst slö?
Vad har den för effekt? är det 116 hkr eller är det 120?
Några kännda fel man ska titta på...Skotern har gått 500 mil och det enda negativa enligt ägaren är en spricka i skidan som han har lagat.. Så hade han kört i 4 år nu utan problem. Priset är 45000. Rimligt?

Tack på förhand/Joel
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
har en -06 men tycker inte den är så slö iaf, orkar skotta där jag varit iaf.

Enda som jag har hittat som negativt är skidorna vet dock inte vad för skidor som sitter original på din men det kan vara en sak att byta.
 

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
33
Arvidsjaur
Kan nästan tycka 45000:- var lite dyrt men är den i väldigt bra skick så är de kanske värt de. Men de går väl alltid pruta lite:rolleyes:
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Tackar för lite tips. Jo att den är lite dyr tycker jag också. Ska jag ha skotern så får han inte 45 för den. 42 är mitt högsta bud. Verkar ju vara en fin skoter för övrigt :) Den var ltie extra utrustad med avtagbart drag, GPS hållare och extra tempmätare...Men det det är ju kanske inget direkt som höjer värdet. Drag och GPS hållare får han gärna behålla så det kan ju vara en sak att pruta på...Också skidan då förstås...
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Fick min -06 600 för 50k oxå gått 350mil kändes dyrt som folk säger, men verkar som allt som kommit ut senaste tiden ligger högt i pris.:bawling:

Annars som sagt säkert en mycket fin skoter, är nöjd med min iaf, lycka till och hoppas du får en rolig vinter.
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Det blev köp och är nu en nöjd RMK ägare. Priset blev lite väl högt men sktoern var så pass fin och välskött så jag slog till... 42 tusen kronor fattigare men ack så nöjd :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Fick min -06 600 för 50k oxå gått 350mil kändes dyrt som folk säger, men verkar som allt som kommit ut senaste tiden ligger högt i pris.:bawling:

Annars som sagt säkert en mycket fin skoter, är nöjd med min iaf, lycka till och hoppas du får en rolig vinter.
Stigande nypriser = stigande begagnat priser! :sad2:
 

Börje Lundin

Medlem
16 feb 2008
8
0
1
Hejsan, Köpte min RMK 600 144" 05a maj 09 och endast ägare som kört 275mil och full service bok och priset då, joo det landade på 37.000:- och måste säga att den är i "mint condition" och även elback/start.. Och jag var skeptisk mot 600a då jag alltid kört 3pip men med lite ombestyckning av gasare/v.i.p + luftburk, Ngt starkare ves fjädrar, Höjt tillslag 4,3/4.400rpm, Helix med en ganska tuff backshift och drevningen är ökad 2kugg på lilla drevet + stift utan motstånd/resistor (resultat av kablar/stift byte blev att jag fick sänka tomgången ca 800rpm=) Och Slp burk så är det många som tvivlar på att det bara är en 600a=) men det finns mer effekt/bränsle förbrukning att hämta på munstyckena, svarta trots org bestyckning!!? så kanske man kan hitta 2/4hk till där, men med små enkla medel så kan dom här tjej cc motorerna pinna på bra med enkla medel.. Och priset då, kan bara säga att det fanns många fina priser i våras (om man ville pruta=) om man jämnför med priser idag
 

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
Priserna på blocket tycker jag generellt ligger högt.
sportmodeller från tidigt 2000-tal kan det begäras 30-35 och ibland närmare 40000kr för.. Hur långt har de gått, hur "snällt" är de körda och hur många ägare har de? Ingen som vet egentligen!?
säljare försöker givetvis hitta köparna som inte har hundra koll på läget och då är det så mycket enklare att få bra betalt.
Gamla erfarna "rävar" betalar aldrig de pengarna utan de hittar ofta rätt skoter till rätt pengar.. Finns ju flera exempel i denna tråden :)
Jag tycker det är hutlösa priser iallafall!
Lägg på 10-20000kr och man får en flera år nyare skoter med modernare teknik, modernare körställning och ofta ett ballare utseende (nog så viktigt för vissa).

Ang trådskaparens köp, dyrt eller billigt!?
Det vet man först den dagen man säljer om affären var bra!

/ Henke