Köp av en ny projekt maskin!

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjenare!
Som sagt så ska en ny maskin investeras då jag sålt mitt tidigare "monster" Är de någon som har något förslag på en frän maskin att bygga. Själv är jag inne på att köpa mig en RX1 MM -03 och göra ett NTC Data liknande projekt, kan de vara nått?
Någon med förslag så ut med de bara!
Tack på förhand! :ciao:
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Om du ska bygga nått på en Yamaha så är överladdning ett måste:) Tycker att de känns lite snik att bygga nått sånt riktigt men sen skita i överladdning.
De byggs aldeles för få turbo Yamaha i Sverige!

Tycker du ska köra på ett sånt projekt. Men jag tycker att du ska försöka hitta en Apex ist.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
nja, en överladdad ski-doo xp sku vara nå.. : )

En polare har en apex mtn turbo me 310hk kitt, måste säga att den går som saaaaatan men de är ju ingen skoter man är å snirklar runt i skogen med precis, en yamma ska gå rakt fram eller rakt upp.. : )
 
B

Biosteel

kör ett yamaha mm chassi med en turbo matad F7 motor :) skulle vara grymt nice bygge :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Känner till en som ska bygga en turbo laddad M1000 och hinka ner den i ett SnoPro 440 chassie :D Det måste väll vara den ultimata lek skotern :D

Nä men RX1 MM me kompressor och lättad som f*n. Det skulle vara grymt.

Det byggs för få turbo Yamahas i Sverige men ännu mindre kompressor matade Yamahas ;)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Känner till en som ska bygga en turbo laddad M1000 och hinka ner den i ett SnoPro 440 chassie :D Det måste väll vara den ultimata lek skotern :D

Nä men RX1 MM me kompressor och lättad som f*n. Det skulle vara grymt.

Det byggs för få turbo Yamahas i Sverige men ännu mindre kompressor matade Yamahas ;)
Jo de är ju därför jag är sugen på de :rolleyes: En -03as RX1 mountain får man ju ganska billigt.
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Själv fantiserar man om ett rev summit chassie med arctic 900 eller 800 twin i..

Norrmännen verkar ju pyssla mycket med överladdning av dom motorerna :D

Men rx1 är ju inte fel det heller, förutom körställningen som hör hemma på nittonhundratalet...
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Själv fantiserar man om ett rev summit chassie med arctic 900 eller 800 twin i..

Norrmännen verkar ju pyssla mycket med överladdning av dom motorerna :D

Men rx1 är ju inte fel det heller, förutom körställningen som hör hemma på nittonhundratalet...
Ja de är ju de som är nackdelen. Men jag har ingen jätte budget. ca 45000:- att köpa startobjekt för, sen blir makeovern till sommarn.
 
B

Biosteel

Själv fantiserar man om ett rev summit chassie med arctic 900 eller 800 twin i..

Norrmännen verkar ju pyssla mycket med överladdning av dom motorerna :D

Men rx1 är ju inte fel det heller, förutom körställningen som hör hemma på nittonhundratalet...

var väll en norrman som hade plockat ut en bra bit över 200 hp ur en zr900 med turbo . :beer:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nä men en RX1 MM me turbo och rejäl bantning kommer vara en riktigt grym skoter.
Sen körställningen så går det ju alltid att göra om dynan eller köpa den nya bättre dynan.
 
B

Biosteel

Ja de är ju de som är nackdelen. Men jag har ingen jätte budget. ca 45000:- att köpa startobjekt för, sen blir makeovern till sommarn.

nu e ju jag arctic frälst men om du tänker lite såhär kanske. köp ett billigt yamaha MM chassi stoppa ner en F7 motor tsm kanske de kostar 25 000 ? dessutom så finns de inte nån som jag ha sett som har turboladdad F7 motor vilket skulle vara riktigt roligt att se. känns ändå som väldigt vanligt med turbo på yamahas motorer fast än som många säger att det skulle vara kul att se fler. :cool:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Eller köpa en MM 700 eller Viper M och sätta turbo på orginal motorn. Har en film på datorn med en från USA som kör en sån. Den går riktigt fint. Fast de är inte mycket som är orginalt på den.

Men då får du ju den underbara trippeln igen ;)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Eller köpa en MM 700 eller Viper M och sätta turbo på orginal motorn. Har en film på datorn med en från USA som kör en sån. Den går riktigt fint. Fast de är inte mycket som är orginalt på den.

Men då får du ju den underbara trippeln igen ;)
Ja vi får se men som sagt så är de ju pengarna de hänger på.