Kända problem med Summit 800x-01??

Former Summit

Aktiv medlem
20 okt 2005
52
0
1
Luleå
jag går i köp tankar på em summit 800x-01.

Finns det några fel och brister man bör veta om och kolla vid ett eventuellt köp?
Finns det några servicemedelanden som skall vara gjorda?
är tacksam för alla svar om för och nackdelar med denna maskin.


tack på förhand Johan
 
F

Fredrikkoraudi

Former Summit skrev:
jag går i köp tankar på em summit 800x-01.

Finns det några fel och brister man bör veta om och kolla vid ett eventuellt köp?
Finns det några servicemedelanden som skall vara gjorda?
är tacksam för alla svar om för och nackdelar med denna maskin.


tack på förhand Johan
Har inte ägt nån själv men en vän till mig som jag känt/kört med i många år (iaf sen 01) har en sådan som du funderar på.

Nackdelarna är inte så många... den stösta är väl att om du inte låter den stå på tomgång ca 2 min efter start så vill den käka stift till förbannelse. Det är väl den enda som jag vet är mindre bra

Fördelar: Käkar INTE mycket rem som många kan säga, 2.5-3L milen HÅRD körning, lätt att ställa om dämpare..

Hur många mil har den du funderat på gått? Finns några servicemeddelnaden :)

/F
 
E

ejwbegysv

Fredrikkoraudi skrev:
Har inte ägt nån själv men en vän till mig som jag känt/kört med i många år (iaf sen 01) har en sådan som du funderar på.

Nackdelarna är inte så många... den stösta är väl att om du inte låter den stå på tomgång ca 2 min efter start så vill den käka stift till förbannelse. Det är väl den enda som jag vet är mindre bra

Fördelar: Käkar INTE mycket rem som många kan säga, 2.5-3L milen HÅRD körning, lätt att ställa om dämpare..

Hur många mil har den du funderat på gått? Finns några servicemeddelnaden :)

/F
Äta stiftproblemet brukar ordna sig med rätt munstycken... Gör en dyno-körning på den så blir det bra...
 
F

Fredrikkoraudi

ejwbegysv skrev:
Äta stiftproblemet brukar ordna sig med rätt munstycken... Gör en dyno-körning på den så blir det bra...
Ja självklart, men jag tänkte om det var orginal, tack iaf att du sa de ja glömde :)
 

dvraptor

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
fin maskin!

Köpte en ny -01 som jag hade i tre år.
Bytte stift en gång fast det egentlígen inte behövdes.
Körde 250 mil på första remmen, fast det fanns mycket kvar på den då jag bytte.
Bestyckade ner lågfartsmunstycket lite, annars allt orginal.
Bra skoter som fungerar förvånasvärt bar att smiska led med.
Just det - reedspacers är ett måste, ger rappare svar på gasen.

Ett bra köp, men helt ärligt så går 700:eek:rna i stort sett lika hårt.